Ținutele office pot avea atât un aspect conservator, cât și o notă creativă, însă nu exagera când alegi piesele vestimentare și accesoriile. Iată câteva reguli de care să ții cont când creezi outfitul pentru birou, indiferent de domeniul în care lucrezi. Poartă ținute adecvate pentru jobul tău și integrează-te în colectivul de muncă.
Cum te îmbraci corect la birou: recomandări
În general, outfiturile office sunt caracterizate prin simplitate și rafinament. Adaugă în garderoba ta piese vestimentare croite impecabil, în culori neutre. Renunță la articolele de îmbrăcăminte țipătoare și la accesoriile extravagante. Mai mult, în timpul serviciului, înlocuiește ramele de ochelari neobișnuite cu lentile de contact, pentru a inspira profesionalism.
1. Respectă codul vestimentar
Dacă nu este specificat codul vestimentar pentru locul tău de muncă, adoptă același stil ca al colegilor tăi. Chiar dacă este un mediu formal sau unul casual, creează ținute simple, potrivite pentru tine. De asemenea, alege acele outfituri care îți dau încredere și care sunt confortabile.
2. Poartă haine în culori neutre
Un costum într-o singură culoare poate fi alegerea perfectă pentru orice mediu de lucru. Pentru bărbați sunt recomandate costumele business, clasice, în tonuri de albastru, de gri sau negre. În plus, un look casual permite purtarea blugilor, alături de o cămașă.
Femeile pot alege un costum din două piese sau o rochie business. Lungimea fustei ar trebui să fie în zona genunchilor, iar decolteul nu trebuie să depășească 10 centimetri. Sunt potrivite culorile neutre sau nuanțele pastelate, discrete. De asemenea, poate fi adoptat un stil casual, relaxat, dacă este adecvat jobului.
3. Mizează pe simplitate
Compune ținutele office din articole vestimentare cu o croială obișnuită, potrivită pentru conformația ta. Accentuează într-un mod discret liniile corpului și fă combinații stilistice simple, de bun-gust. Stai departe de imprimeuri stridente, obositoare. Poți adăuga o notă personală printr-un print interesant, dar discret sau printr-un accesoriu creativ, dar minimalist.
4. Alege accesorii rafinate
La birou nu își au locul accesoriile statement, supradimensionate și opulente. Fă o impresie bună prin rafinament. Adaugă ținutelor bijuterii fine, care să te ajute să îți exprimi personalitatea, însă fără a atrage excesiv atenția.
Mai mult, optează pentru încălțăminte adecvată ținutei. Pentru femei sunt recomandați pantofi cu toc mic, simpli, într-o singură culoare. În schimb, pentru costumul bărbătesc sunt potriviți pantofi de tip Oxford. Dacă mediul de lucru este mai relaxat, poți purta încălțăminte casual sau chiar sport, confortabilă și cu un aspect simplu.
5. Optează pentru lentile de contact
Este foarte nepotrivit ca în timpul unei întâlniri de afaceri sau a unei ședințe să atragi atenția către ramele de ochelari. Fie că au o formă neobișnuită, fie că au o culoare stridentă sau detalii extravagante, renunță la acestea cât ești la birou. În schimb, poți folosi lentile de contact și te poți bucura atât de o vedere optimă și de un confort ocular sporit, cât și de un aspect care inspiră încredere și profesionalism.
Fă distincția între stilul personal și codul vestimentar recomandat la birou. Înlocuiește piesele vestimentare sau accesoriile cu personalitate puternică și construiește ținutele office cu articole simple, rafinate. Adaugă o notă creativă subtilă, prin alegerea detaliilor și a unor imprimeuri discrete.