Digitalizarea activităților economice se reflectă în toate sectoarele de activitate, chiar și acolo unde prezența fizică era o condiție obligatorie pentru derularea afacerilor. Un astfel de domeniu este cel imobiliar. Dacă lucrezi în real estate sau te interesează tendințele din acest sector, îți prezentăm în continuare câteva detalii utile despre soluții software care pot să crească eficiența unei agenții imobiliare.
Multe companii de real estate utilizează deja imagini de tip tur 3D interactiv și filmări cu drone, ca să prezinte toate detaliile despre o proprietate aflată spre vânzare sau închiriere. Mai mult, tehnologia 5G a adus facilități de birou virtual, ceea ce oferă un mare avantaj în ceea ce privește eficiența activității brokerilor imobiliari.
Interconectarea dispozitivelor și operarea huburilor de conexiune au determinat modalități noi de organizare a activității dintr-o agenție imobiliară: stocarea datelor în cloud, actualizarea dinamică a bazelor de date cu proprietăți, clienți, contracte, conferințe video pe platforme online ș.a.
S-a modificat și comportamentul clienților de servicii imobiliare, astfel că peste 40% dintre ei caută în mediul online proprietăți pe care să le cumpere sau să le închirieze, iar numărul celor care apelează la metoda tradițională de contactare telefonică a agenților imobiliari a scăzut la 30%.
Aceste tendințe determină firmele de real estate să investească în aplicații software precum soluția Microsoft Dynamics CRM pentru imobiliare, ca să țină pasul cu modificările din piață și să-și consolideze avantajul competitiv. Automatizarea și centralizarea operării datelor reduce erorile umane, crește eficiența operațională și determină o îmbunătățire a performanței la nivelul întregii agenții.
O noțiune relativ nouă este cea de proptech, care combină imobiliarele și tehnologia. Această abordare este de interes atât pentru proprietari și dezvoltatori, cât și pentru firmele și persoanele fizice în căutare de spații de birouri, spații comerciale, hale industriale, sedii de cabinete, ateliere sau proprietăți rezidențiale de tip vilă, apartament, casă de vacanță.
Prin utilizarea platformelor și softurilor de real estate se pot accesa în timp real mai multe date despre proprietăți: portofoliul de spații, informații despre lead-uri, caracteristici constructive, grad de ocupare, facilități, infrastructură, acces, opțiuni de coworking ș.a. Agențiile imobiliare 4.0 oferă clienților servicii complete, ce cuprind consultanță fiscală și juridică, asistență în domenii conexe precum instalații, renovări, design interior, peisagistică.
Marii operatori de pe piața de imobiliare au introdus deja serviciul client 24/7 sub formă de roboți inteligenți care preiau activitățile repetitive și consumatoare de resurse, pentru ca angajații din agenții să se poată ocupa de clienți și să se concentreze pe zonele de relaționare, mai creative și cu valoare adăugată mare.
Factorii cheie care influențează în prezent domeniul real estate din România sunt accesibilitatea, rata de ocupare a forței de muncă în diferite regiuni ale țării și rata dobânzilor practicată de instituțiile financiare care se ocupă de credite imobiliare.
În aceste condiții soluțiile software dedicate activității din domeniul imobiliar reprezintă investiții prioritare pe care orice agenție trebuie să le facă, pentru a gestiona eficient datele și informațiile profesionale și pentru a comunica eficient cu toate categoriile de clienți, de la boomers la nativii digitali din Generația Z.