La o zi după ce Samsung a prezentat o evaluare deprimantă investitorilor pe piața globală de telefoane mobile în 2023, cel mai mare producător de smartphone-uri din lume a făcut o prezentare optimistă și plină de viață pentru mass-media pentru a lansa cele mai recente telefoane cu marca Galaxy săptămâna trecută.
Mesajele contrastante de stagnare și inovare nu au ilustrat hype sau fals optimism cu privire la noul hardware, potrivit analiștilor, dar au arătat că Samsung își așteaptă stagnarea pentru a menține cota de piață prin dublarea segmentului premium al pieței.
„Pe fondul prelungirii problemelor geopolitice, a inflației continue și a încetinirii economice continue, ne așteptăm ca piața smartphone-urilor să se contracte în 2023, piața de masă fiind cea mai afectată”, a declarat vicepreședintele Samsung, Daniel Araujo, într-un apel pentru veniturile din al patrulea trimestru la Seul. unde compania coreeană a oferit detaliile din spatele celui mai scăzut profit trimestrial din ultimii opt ani.
În cealaltă parte a lumii, la evenimentul de lansare a Galaxy de la San Francisco, TM Roh, șeful afacerii mobile a Samsung, a declarat: „Intenționăm să ne concentrăm pe segmentul premium din piețele dezvoltate, precum și pe unele dintre țările în care am înregistrează o creștere solidă.” El a adăugat că a văzut o „schimbare notabilă” către modelele de lux pe piețele în curs de dezvoltare.
Accentul reînnoit al Samsung asupra telefoanelor de ultimă generație – noile modele S23 prezintă îmbunătățiri avansate ale camerei și o durată de viață mai lungă a bateriei – vine în timp ce se luptă să concureze cu rivalii chinezi cu costuri mai mici pe piața de smartphone-uri de gamă scăzută până la mijlocie, în timp ce se concentrează pe premium. Apple a depășit piața cu venituri record din servicii în ultimul său trimestru din ecosistemul său software.
Compania sud-coreeană își propune să rămână în top și să obțină prețuri medii de vânzare mai mari cu linia S23 și alte telefoane premium care au ecrane pliabile – noul S23 Ultra cu 1 terabyte de stocare se vinde cu amănuntul la peste 1.600 USD în SUA, înainte de reduceri. Afacerile mobile vor renunța, de asemenea, la unele modele cu preț mediu pentru a face față mai bine pieței din ce în ce mai polarizate. De asemenea, Samsung a ridicat capacul săptămâna trecută asupra interesului său reînnoit pentru ofertele de realitate mixtă pentru utilizatorii de smartphone-uri, într-un parteneriat cu Google și Qualcomm.
„Samsung se concentrează pe high end nu numai din cauza marjelor mai bune, ci și pentru că este mai rezistent decât restul pieței”, a declarat Bryan Ma, analist la IDC. El a menționat că livrările globale de smartphone-uri au scăzut cu 11% în total anul trecut, până la 1,2 miliarde de unități, cel mai mic din 2013, dar smartphone-urile care costă mai mult de 600 de dolari au scăzut doar cu aproximativ 1%.
În ciuda vântului în contra, Samsung a reușit să-și crească cota de piață la 21,6% anul trecut, de la 20% în 2021, vânzările rivalilor săi chinezi suferind din cauza blocajelor cauzate de Covid-19, potrivit IDC.
Samsung speră că va putea recâștiga terenul pierdut în China, unde cota sa de piață a scăzut la aproximativ 1%, lansând anul acesta un model pliabil special conceput pentru consumatorii chinezi, deși analiștii rămân sceptici cu privire la șansele de redresare semnificativă.
„O excepție de la învechirea smartphone-urilor este categoria pliabilă, în care Samsung este liderul clar”, a declarat Leo Gebbie, analist la CCS Insight. „Acest nou factor de formă oferă un punct real de diferențiere și entuziasm pe piață.”
Compania s-a bucurat de succes timpuriu în această nișă cu marjă mare, deși concurența în segmentul relativ nou este de așteptat să se intensifice odată cu intrarea pe piață a rivalilor chinezi.
„Vânzările de telefoane pliabile continuă să crească, dar ritmul de creștere pare mai lent decât se aștepta, deoarece nu mulți consumatori sunt atrași de alura față de prețurile ridicate”, a declarat Park Kang-ho, analist la Daishin Securities.
Peter Lee, un analist Citigroup, se așteaptă că următoarea mișcare a industriei va fi probabil dezvoltarea a două ori pentru un ecran mai larg. „Producătorii chinezi de smartphone-uri vor lansa telefoane pliabile pentru a concura și vor exista diferențieri în ceea ce privește dimensiunile ecranului, dar Samsung are un avantaj tehnologic față de ele”, a spus el.
În plus, Samsung încearcă acum să reintre pe piața de realitate extinsă (XR), acoperind produse și software virtuale (VR) și augmentate (AR) sau de realitate mixtă. Piața este văzută din ce în ce mai mult ca un motor de creștere pe termen lung pentru a contracara scăderea vânzărilor de smartphone-uri.
Roh i sa alăturat pe scena din San Francisco de directori de la Google și Qualcomm, companii cu care a lucrat în spațiul XR cu aproximativ un deceniu în urmă. Nu au dezvăluit un proiect concret, dar este posibil să dezvolte împreună un dispozitiv de realitate mixtă, Apple așteaptă să-și lanseze propria cască XR în acest an.
Samsung a intrat pentru prima dată pe piață în 2014, lansând căștile Gear VR în parteneriat cu Oculus VR. A scăzut produsul în 2018 din cauza lipsei cererii. Cu toate acestea, având punctele sale forte în cipuri și afișaje, a fost curtat de multe firme de tehnologie să colaboreze pe dispozitive cu realitate mixtă.
Șeful Meta Mark Zuckerberg a vizitat centrul de cercetare Samsung din Silicon Valley în octombrie pentru a discuta despre o potențială relație cu directorii, în timp ce Samsung Display plănuiește să construiască unități de producție în acest an pentru așa-numitele micro OLED-uri, o tehnologie de afișare de ultimă generație potrivită pentru XR. dispozitive.
„Samsung este un partener atractiv în VR, având în vedere amploarea sa vastă și capabilitățile de producție. De asemenea, are experiență în mai multe fațete ale VR, inclusiv nu doar lucrul cu Meta/Oculus pe Gear VR cu mulți ani în urmă, ci și cu Microsoft”, a spus Ma. „Și având în vedere potențialul ca Apple să intre în acest spațiu, nu este surprinzător să vedem părți care se unesc pentru a se pregăti pentru intrarea Apple.”
În ciuda interesului din ce în ce mai mare, VR încă nu a produs un produs pentru piața de masă, analiștii acuzând inconvenientele purtării hardware-ului și lipsa de conținut interesant.
„Întrebările sunt încă dacă hardware-ul și software-ul sunt suficient de bune și dacă oamenii vor avea un apetit suficient de puternic pentru acele dispozitive”, a spus CW Chung, analist la Nomura. „Dacă pandemia ar fi continuat, ar fi avut mai multă nevoie de ei, dar după redeschidere, oamenii vor să petreacă mai mult timp afară.”
Sursa – www.ft.com