Acțiunile Walgreens Boots Alliance Inc.
WMB,
+0.66%
au crescut cu 2,6% în tranzacțiile de pe piață marți, după ce lanțul de servicii de îngrijire a sănătății și de farmacii a raportat un profit pentru al doilea trimestru fiscal care a depășit așteptările, dar a scăzut față de acum un an, în parte din cauza scăderii testelor și vaccinărilor COVID-19. Profitul net pentru trimestrul până la 28 februarie a scăzut la 703 milioane de dolari, sau 81 de cenți pe acțiune, de la 883 milioane de dolari, sau 1,02 dolari pe acțiune, în perioada similară a anului trecut.
Excluzând elementele nerecurente, profitul ajustat pe acțiune de 1,16 dolari a fost peste consensul FactSet de 1,10 dolari. Vânzările au crescut cu 3,3%, la 34,86 miliarde de dolari, cu mult peste consensul FactSet de 33,53 miliarde de dolari, impulsionate de o „accelerare” în februarie.
Vânzările farmaciilor cu amănuntul din SUA au scăzut cu 0,3%, la 27,6 miliarde de dolari, dar au fost peste consensul FactSet de 26,5 miliarde de dolari, în timp ce vânzările internaționale au crescut cu 1,6%, la 5,7 miliarde de dolari, iar veniturile din domeniul sănătății din SUA au crescut de peste două ori, la 1,6 miliarde de dolari, de la 500 milioane de dolari.
Marja brută s-a contractat la 20,2%, de la 22,8%, deoarece costul vânzărilor a crescut mai mult decât vânzările, cu 6,8%, la 27,81 miliarde de dolari. Privind în perspectivă, compania și-a afirmat intervalul de îndrumare a profitului pe profit ajustat pentru anul fiscal 2023 de 4,45-4,65 dolari, care înconjoară consensul FactSet de 4,50 dolari. Acțiunile au pierdut 11,8% de la începutul anului până luni, în timp ce fondul tranzacționat la bursă Consumer Staple Select Sector SPDR
XLP,
+0.53%
a scăzut cu 1,6%, iar indicele Dow Jones Industrial Average
DJIA,
+0.60%
a alunecat cu 2,2%.
Sursa – www.marketwatch.com