Honda Insight Hybrid, unul dintre cele mai nepoluante modele auto de pe piaţa mondială de profil, produsă de constructorul japonez, poate fi comandat şi în România la un preţ de minim 19.600 euro (inclusiv TVA), pentru care nu se plăteşte taxă de poluare, prin Honda Trading România.
Consumul de combustibil mixt al noului model este de 4,4 l/100 km, cel urban de 4,6 l/100 km, iar gradul de emisii de CO2 de 101 g/km.
Honda Insight Hybrid este dotată cu un sistem unic de asistare a şoferului, ce permite educarea acestuia pentru un mediu mai sănătos şi un stil de condus eco. Astfel, printre numeroasele dotări ale modelului se regăseşte funcţia Eco, prin care şoferul este ‘instruit’ în timpul mersului cum să consume mai puţin combustibil, dar şi cum să nu polueze mediul.
Ideea de Eco Assist a fost pentru prima dată pusă pe hărtie de Honda în urmă cu câţiva ani, când în timpul monitorizării utilizării modelului Jazz, echipa de dezvoltare Insight a descoperit că există diferenţe semnificative între consumul atins de fiecare conducător auto în parte.
Spre exemplu, la o viteză medie de 30 km/h, există diferenţe de până la 21 la sută între consumul real înregistrat de şoferi diferiţi.
Ca urmare a acestui fapt, inginerii niponi au modificat sistemul de management al vehiculului în încercarea de a minimiza efectul avut de diferitele stiluri de a conduce asupra consumului de combustibil.
În cazul modelului Insight, după finalizarea călătoriei şi după oprirea motorului, ‘eco guide’ alb şi negru de pe MID se schimbă în display ‘eco score’. În acest mod, şoferul este recompensat cu simboluri reprezentând câte o frunză. Dacă performanţele şoferului s-au îmbunătăţit de la ultima deplasare, pe display-ul de bord va fi afişat un simbol de recompensare, respectiv o coroniţă, în timp ce dacă stilul de condus este mai slab, va apărea simbolul unei plante veştejite.
Din perspectiva traficului infernal din Bucureşti, unul dintre versiunile Insight Hybrid, cea de 1,33 litri, reprezintă alegerea ideală, în condiţiile în care rularea cu maxim 40 de km/h se face exclusiv cu ajutorul motorului electric de 12 V, ceea ce va conduce la un consum instant de combustibil de… zero la sută.
Imediat ce depăşeşti bariera celor 40 de km/h, intră în acţiunea motorul termic a cărui sarcină este şi încărcarea în timpul mersului, a bateriei electrice, însă numai dacâ şoferul reuşeşte să se adapteze modului de condus Eco.
Atât habitaclul, cât şi exteriorul maşinii sunt atent finisate, aerodinamicitatea fiind una dintre punctele forte ale modelului japonez.
Insight adoptă un design al farurilor, stil proiector, cu patru incinte. Luminile de întâlnire au nuanţă albastră, iar semnalizatoarele sunt localizate în partea de jos a barei de protecţie.
În partea din spate, modelul Insight foloseşte LED-uri pentru grupul optic posterior, tocmai pentru a consuma mai puţină putere, dar şi combustibil.
Sistemul de frânare include discuri pe faţă şi spate ce, împreună cu sistemele ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBD) şi Brake Assist, sunt parte a dotării standard.
Insight, echipat cu jante din aliaj cu şapte spiţe pentru a intensifica aspectul sportiv al vehiculului, este disponibil în opt culori exterioare: Spectrum White Silver Pearl, Cerulean Blue Metallic, Alabaster Silver Metallic, Polished Metal Metallic, Neutron Blue Metallic, Crystal Black Pearl, Urban Titanium Metallic şi Milano Red.
În plus, toate versiunile Insight sunt echipate cu sistem Vehicle Stability Assist /VSA/, proiectat pentru a asista şoferul să menţină controlul în viraje, la accelerare şi la manevrele bruşte prin aplicarea frânei pe roţile din partea dreaptă sau stângă, în funcţie de necesitate, şi prin controlarea sistemelor cuplu motor.
În România, modelul Insight beneficiază de o garanţie standard de trei ani sau 100.000 km, trei ani garanţie pentru coroziune, cinci ani garanţie pentru sistemul de evacuare şi 12 ani garanţie coroziune structurală, plus o garanţie unică de opt ani pentru întregul sistem IMA, inclusiv baterie high-power.
Cei care optează pentru o Honda Hybrid nu vor plăti taxă de înmatriculare.
La nivel global, Honda şi-a propus să vândă 200.000 unităţi în fiecare an, dintre care 100.000 doar pe piaţa americană.
Modelul Insight este produs la fabrica Suzuka din Japonia, unde a fost adăugată o nouă linie de producţie motoare pentru a dubla capacitatea de producţie.
Honda Insight Hybrid IMA (Integrated Motor Assist) se vinde în România la un preţ de 19.611 euro (inclusiv TVA), având un pachet de dotări extrem de generos: airbaguri frontale şi laterale şofer/pasager, airbaguri tip cortină, VSA/controlul tracţiunii şi stabilităţii/, ABS+EBD+EBA, climatizare automată cu filtru polen, tapiţerie din piele, radio CD MP3 etc.
Autovehiculul are un motor de 1,3 + IMA, dezvoltă o putere maximă de 86 CP (pe benzină) şi 14 CP (în cazul motorului electric), atinge o viteză de 186 kilometri/oră şi accelerează de la 0 la 100 kilometri în 12,6 secunde.
Modelul hibrid de la Honda consumă între 4,2 litri/100 kilometri (extraurban), 4,4 litri/100 kilometri (mixt) şi 4,6 litri/100 kilometri (urban) şi doar 101 grame/kilometru de emisii CO2.
La capitolul dimensiuni, maşina este generoasă: 4,395 metri lungime, 1,695 metri lăţime şi 1,425 metri înălţime. Portbagajul are o capacitate de 408 litri, iar rezervorul nu depăşeşte 40 de litri.