Avatarurile din versiunea Meta a metaversului au acum picioare. Pentru gigantul tehnologic Meta, acest lucru contează ca un succes. Are nevoie de fiecare victorie pe care o poate obține. Planul lui Mark Zuckerberg de a restructura compania prin intermediul unui „An al eficienței”, este în mare parte o încercare de a da timpul înapoi.
Un manifest al lui Zuckerberg de marți susține că Meta vrea să promoveze o conexiune cu utilizatorii de genul celei pe care o simt atunci când sunt cu cineva pe care îl iubesc. Aproximativ 21.000 de angajați loviți de reduceri de personal în ultimele patru luni trebuie să simtă mai puțină căldură față de proprietarul Facebook.
Pot postările de pe Instagram și jocurile de realitate virtuală să creeze și ele acest sentiment? Pare puțin probabil. Nu este clar nici cum va crește veniturile din publicitatea digitală sau cum va convinge clienții să cumpere căști VR care costă 1.500 de dolari.
Rețineți, de asemenea, că Zuckerberg spune că inginerii care se alătură echipelor lucrează mai bine în persoană. Acest lucru este bogat venind de la cineva care vrea ca noi toți să ne conectăm în lumi virtuale.
Modificările zdrobitoare ale confidențialității au determinat reducerile de costuri ale Meta. Apple a dezactivat în mod implicit „identificatorul pentru agenții de publicitate”. Autoritățile europene de reglementare sunt de cinci ani în protecția consumatorilor GDPR. Ambele îngreunează capacitatea Meta de a oferi detalii granulare pentru direcționarea anunțurilor digitale.
Adăugați o încetinire economică și nu este de mirare că veniturile au scăzut cu 1 la sută anul trecut. Între timp, Meta investește miliarde de dolari în proiectul său VR. De asemenea, are echipe care lucrează la inteligența artificială generativă. Acest lucru ar putea oferi utilizatorilor mai multe instrumente cu care să se joace și să ajute la crearea de campanii de marketing, dar are un preț ridicat. Marja de venit net a Meta a scăzut cu mai mult de o treime.
Reducerile de costuri înseamnă că cheltuielile pentru întregul an vor fi de până la 92 miliarde de dolari, față de 95 miliarde de dolari înainte, potrivit Meta.
Încetinirea cheltuielilor metaverse ar face mai mult. Mizuho Bank subliniază că cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale Meta sunt proporțional duble față de cele ale Alphabet, compania mamă a Google. Accentul pus de Meta pe VR distrage atenția de la faptul că este încă cea mai mare companie de social media din lume, cu peste 2 miliarde de utilizatori. A le reaminti investitorilor acest lucru, nu progresul avatarurilor din desene animate, este adevărata prioritate a lui Zuckerberg.
Sursa – www.ft.com