Există reguli stricte pe care trebuie să le respecte: armele de vânătoare nu trebuie să fie depozitate împreună cu cele destinate omorului. Dacă două arme intră în contact una cu alta, ele trebuie purificate printr-un ritual specific ce implică îngroparea lor într-o pânză umedată cu lichid amniotic.
Interacțiunea bărbaților urka cu forțele de ordine este interzisă; fiecare membru al comunităților urka are alături o femeie care acționează ca intermediar. În zona natală a lui Lilin se spune că cei care refuzau munca cinstit au ajuns polițiști. Reguli atât de riguroase există încât acestea pot influența afacerile locale și limita puterea individualilor. Totuși aceste norme sunt profund ancorate în moralitate; bunicul lui Lilin îi spunea: „Nu crima ne definește puterea ci consensul social”.
Lilin afirmând că există principii nescrise precum împărțirea echitabilă a resurselor și protejarea celor vulnerabili adaugând că „dacă te naști într-o astfel de societate nu poți deveni Ghandi dar cel puțin tr vis într-un mediu reglementat”.
Siberienii disprețuiesc banii pe motiv că aceștia sunt considerați murdari; bunicul lui Lilin niciodatã n-a avut bani asupra sa deoarece îi ascundea în locuri sigure față de mediile sociale cotidiene.
A fi parte din urka era mai mult decât o simplã etichetare socialã – era o identitate purtatã peste tot: „Când eram copil şi am ieşit din Moldova împreunã cu mama mea la vamã ofiterul mi-a spus ‘delincvent’ când i-a văzut actele”, povesteşte el.
Necesaritatea Adevărului
Dacă există ceva esenţial pentru codul moral al urkilor acesta este adevărul absolut – minciuna fiind sever pedepsită. Adeseori poliţiştii ruşi profitau atunci când interogau membrii comunităților urka; dacă erai acuzat erai obligat să recunoşti altfel riscurile erau fatale printre ceilalţi membri ai grupării tale.
Diferentierea Față De Mafia Rusǎ
Niciun membru al comunităților siberiene nu dorește să fie asociat termenului mafiot – mafia rusǎ fiind perceputǎ ca o entitate genericǎ vastǎ şi aproape inexistentǎ pentru ei. Existӑ familiile influente din Moscova şi Sankt Petersburg dar Siberienii se considerӑ strӑini faţă dе aceste organizaţii având propriile lor coduri morale distincte bazate pe legătura familialӑ şi apartenenţa localӑ .
Bunicul lui Lilin povesteşte cum au tratat ei un pedofil prins – l-au respectat dar i-au dat opţiuni clare pentru viaţa sa.”
Tatuajele Ca Simbol Al Identității
Tatuajele reprezintӑ moşteniri vechi ale culturii urkа – simbolizȃnd identitatea personalӑ si apartenenţa la grupurile nomade istorice ce existau înainte ca Rusia modernȃ sӑ ia naştere . Aceste simboluri sunt interpretabile numai prin relaţia dintre ele , iar procesul tatuării dureazӑ toată viaţa , începutȃnd încă din adolescenţă .
div >