La Watches and Wonders de la Geneva din această săptămână, Zenith a reînviat colecția sa de ceasuri Pilot. Dar, spre deosebire de mulți dintre concurenții săi, compania elvețiană de ceasuri nu va folosi avioane de luptă sau imagini în stilul Catch-Me-If-You-Can pentru a da aripi noilor sale ceasuri.
„Este vorba despre mult mai mult decât despre război sau despre avioane de linie poluante”, spune Julien Tornare, directorul executiv al ceasurilor Zenith. „Acestea sunt despre aventură, călătorii și aspectul pozitiv al avionului – deschiderea către lume”.
Una dintre curiozitățile orologeriei elvețiene este faptul că Zenith este cea care deține marca comercială pentru a folosi cuvântul „pilot” pe cadranul unui ceas, și nu Rolex, Breitling sau IWC – companii mult mai mari și toate mai bine cunoscute ca producători de ceasuri de pilot.
Acest lucru se datorează faptului că – într-un act de o clarviziune surprinzătoare – fondatorul Zenith a înregistrat franțuzescul Pilote în 1888, cu 15 ani înainte de primul zbor al Fraților Wright. Versiunea anglicizată a fost adăugată în 1904, cu puțin timp înainte ca Zenith să echipeze aparatul de zbor al lui Louis Blériot Blériot XI cu un mecanism de cronometrare pentru traversarea Seminalului din 1909 a Canalului Mânecii.
Noua colecție marchează revenirea Zenith în segmentul ceasurilor de pilot. Cu puțin peste un deceniu în urmă, a reînviat marca cu o serie de piese conduse de Pilot Type 20, un ceas supradimensionat cu aspect vintage despre care Tornare spune că își arată vârsta.
„Pilot era foarte vintage în trecut, în bronz și oțel îmbătrânit”, spune el. „Ideea acum este să fie mult mai contemporană. Noile ceasuri sunt mult mai ușor de purtat.” Există patru modele noi la lansare: o pereche de cronografe flyback de 42,5 mm; și două automate de 40 mm, unul în oțel și altul în ceramică neagră. Prețurile pornesc de la 6.700 de lire sterline și ajung până la 11.900 de lire sterline.
Tornare spune că se așteaptă ca noua sa colecție să continue un model care a început atunci când s-a alăturat pentru prima dată companiei în urmă cu șase ani. „Ne-am întinerit clientul cu nouă ani, de la 47 la 36 de ani”, spune el.
Zenith, care este deținută de conglomeratul francez de lux LVMH, produce în prezent 24.000 de ceasuri pe an, spune Tornare, o cifră despre care susține că este greu de crescut rapid, deoarece compania folosește în ceasurile sale doar propriile mișcări El Primero și Elite.
În urma succeselor Chronomaster Sport și Defy Skyline din ultimii ani, veniturile din 2022 au crescut cu un procent „mare de două cifre”, adaugă el.
Acum, într-o nouă actualizare a temei zborului, povestea noului Pilot va fi spusă de avioane de hârtie, explică Tornare. „Nu vom intra niciodată în avioane de luptă sau avioane comerciale. Aceasta este mult mai intelectuală și poetică. Este vorba despre aventură, despre traversarea lumii, despre întâlnirea cu culturi.”
Sursa – www.ft.com