Compania Volvo AB a lansat miercuri un semnal de alarmă pentru investitori.
Producătorul suedez de camioane și echipamente grele a anunțat profituri preliminare surprinzător de puternice pentru primele trei luni din 2023. Rezultatele complete sosesc săptămâna viitoare. În special, marjele operaționale pentru camioane și echipamente de construcții au atins niveluri record de 14,2% și, respectiv, 18,3%, depășind așteptările analiștilor. Prețul acțiunilor Volvo a crescut cu 8 procente ca răspuns, ridicându-le pe cele ale colegilor săi în simpatie.
Strâns legați de ciclul economic, producătorii de camioane au condus un drum accidentat în ultima vreme. Dar, pe măsură ce temerile legate de o contracție economică severă s-au diminuat, acțiunile de pe piețele europene de camioane s-au redresat. Acțiunile Volvo au crescut deja cu o cincime în ultimele șase luni, în linie cu cele ale Daimler Truck, deși în urma câștigurilor înregistrate de Traton, divizie a Volkswagen.
Volvo călătorește pe o evaluare premium, 11 ori câștigurile viitoare față de o medie de șase ori pentru celelalte două. Acest lucru reflectă marja operațională mai mare cu 3 puncte procentuale la compania suedeză.
Pe termen mai lung, Volvo speră să îmbunătățească acest lucru prin trecerea la electrificare, ceea ce ar trebui să ducă la contracte de service post-vânzare mai lungi (și mai puțin costisitoare). Deja conduce marginal colegii cu 2.700 de comenzi de camioane medii și grele complet electrice anul trecut, având livrate mai multe camioane electrice decât Daimler Truck sau Traton.
O contracție economică ar testa cu siguranță speranțele unei mai bune rezistențe financiare a Volvo. Comenzile totale de camioane europene în al patrulea trimestru au scăzut cu 12% față de anul trecut pentru Volvo. În acest an, comenzile de camioane ale grupului suedez ar putea scădea cu încă 12 procente, consideră Citi.
Chiar și așa, tarifele de transport terestru de marfă au rezistat mai bine în Europa decât în SUA, unde au revenit la minime nemaiîntâlnite din 2019. Producția industrială europeană a surprins pozitiv până acum în acest an.
În 2023, acționarii vor lumina reflectoarelor asupra marjelor operaționale, care au scăzut la 8% în 2020. Aceștia vor dori să vadă marje mai mari în acest an, subliniind importanța datelor din primul trimestru. Presupunând că Volvo poate continua să ofere o profitabilitate atât de rezistentă, acest lucru va justifica investitorii să plătească o primă pentru acțiunile sale.
Sursa – www.ft.com