Ultimele două veri au fost marcate de coșmaruri în domeniul transportului aerian în SUA, în timp ce companiile aeriene se străduiau să restabilească operațiunile reduse brutal de o pandemie globală. Având multe de dovedit, directorii din industrie promit că de data aceasta va fi diferit.
Un sfert din zborurile americane au fost anulate sau întârziate vara trecută, lăsând călătorii fumând în aeroporturile din întreaga țară. Haosul a determinat Casa Albă și unii legislatori să solicite reglementări mai stricte pentru a minimiza taxele și întreruperile.
În timp ce marile companii aeriene americane se pregătesc pentru sezonul de vârf, directorul operațional al American Airlines, David Seymour, a declarat pentru Financial Times că transportatorul a lucrat încă din toamnă pentru a construi „rezistența” în programul său de vară pentru a fi pregătit pentru provocările neașteptate ale zborurilor comerciale.
După ce a determinat câți oameni se poate aștepta în mod rezonabil să angajeze și să instruiască, a spus el, „am construit un program pe care am știut că putem zbura”.
Delta Air Lines și-a redus planurile de zbor cu 2 la sută pentru a păstra fiabilitatea operațională, în timp ce șeful operațiunilor United Airlines a declarat că societatea „a făcut deja acest lucru” și a fost „înaintea curbei”. Toți cei trei transportatori au redus unele zboruri din New York deoarece există prea puțini controlori de trafic aerian pentru a gestiona spațiul aerian congestionat din regiune.
„Miza este întotdeauna mare în timpul verii”, a spus Seymour. „Oamenii vor să se întoarcă la călătorii și nu vor să aibă o altă experiență (ca) cea pe care au avut-o vara trecută”.
Vara testează operațiunile la companiile aeriene din SUA deoarece combină volume mai mari de zboruri și pasageri cu posibilitatea de furtuni, incendii, uragane și căldură extremă. Sezonul, a declarat directorul de operațiuni al United, Torbjorn „Toby” Enqvist, „este Super Bowl-ul nostru”.
Condițiile dificile înseamnă că companiile aeriene au nevoie de slăbiciune în sistem pentru a recupera atunci când vremea rea lovește. Această slăbiciune, fie că ia forma unui echipaj suplimentar în așteptare, a unor avioane mai goale sau a unor timpi mai lungi pentru a finaliza un zbor, crește costurile, ceea ce duce fie la creșterea tarifelor, fie la scăderea profiturilor.
Companiile aeriene trebuie să echilibreze nevoia de a opera fără probleme cu nevoia de a reduce costurile, a declarat analistul Citi Stephen Trent. Riscul constă în a tăia prea mult.
O prăbușire este, de asemenea, costisitoare.
Southwest Airlines a evaluat la 1 miliard de dolari costul anulărilor de aproape 17.000 de zboruri în perioada sărbătorilor din decembrie. Departamentul Transporturilor din SUA investighează dacă compania aeriană a programat mai multe zboruri decât putea opera, lucru pe care Southwest îl neagă.
Southwest a revendicat cel mai rău record vara trecută printre cei mai mari patru transportatori americani, cu 32% din zboruri anulate sau întârziate, potrivit site-ului de urmărire a zborurilor FlightAware. La American a fost de 30 la sută.
Companiile aeriene pot îmbunătăți fiabilitatea în mai multe moduri, inclusiv acordându-și mai mult timp pentru a zbura între destinații. American a mărit cu 1,5% timpul programat pentru zborurile între 11 orașe americane în iulie 2023, comparativ cu cel pe care l-a alocat pentru aceeași lună în 2022, potrivit companiei de consultanță în domeniul aviației Cirium.
Delta a crescut timpul de zbor programat cu 1% pentru aceleași rute. Nu a existat nicio schimbare pentru United, în timp ce Southwest a redus timpul de zbor programat cu 2,1 la sută.
Schimbarea nu a fost un tampon, a spus Seymour. În schimb, ea reflectă realitatea că anumite rute durează mai mult decât înainte: creșterea de pe marile aeroporturi din New York, de exemplu, a forțat avioanele să petreacă mai mult timp la rulare.
„Dacă nu ați adăugat timp, în special operând de pe aeroporturile mari care au înregistrat o creștere semnificativă, veți fi în deficit”, a spus el.
Delta, de asemenea, a făcut schimbări. Cunoscută pentru fiabilitatea sa operațională, compania aeriană a anulat sau a întârziat 21% din zboruri în primul trimestru – încă mai bine decât rivalii, dar cu patru puncte procentuale mai rău decât performanța sa cu un an mai devreme. A fost nevoie de prea mult timp pentru a-și reveni după furtunile din timpul trimestrului, a declarat Glen Hauenstein, președintele Delta, astfel încât compania aeriană a făcut „doar un mic pas înapoi” în ceea ce privește capacitatea din al doilea trimestru.
Delta încearcă, de asemenea, să reducă timpul în care aeronavele sunt scoase din serviciu pentru întreținere. Industria se confruntă cu o penurie de avioane din cauza problemelor lanțului de aprovizionare la producătorii rivali de avioane Boeing și Airbus, ceea ce face ca pentru companiile aeriene să fie esențial să mențină cât mai multe avioane în aer. Analistul Sheila Kahyaoglu de la Jefferies Research a constatat că Delta și United au cheltuit împreună 1,2 miliarde de dolari pentru întreținerea aeronavelor în primul trimestru, cu 34% mai mult decât în aceeași perioadă din 2019.
Cel mai recent sughiț de aviație a avut loc marți, când o defecțiune a firewall-ului la Southwest a forțat compania aeriană să oprească toate plecările la nivel național. Deși operațiunile normale au fost reluate rapid, analistul din industrie Brett Snyder, care conduce site-ul Cranky Flier, a declarat că ar fi mai greu să se recupereze de la o împiedicare similară în timpul verii, când zborurile sunt mai pline și mai mulți călători trebuie să facă conexiuni.
Companiile aeriene „sunt cu siguranță pregătite să opereze într-un mediu de vreme bună”, a spus el. „În funcție de ceea ce le aruncă Mama Natură, atunci ne vom da seama cât de testate sunt”.
Sursa – www.ft.com