Rompetrol Rafinare, companie membră a Grupului KMG International (Rompetrol), a atins în primul trimestru al anului 2023 o cifră de afaceri brută consolidată de aproximativ 1,3 miliarde de dolari, în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Evoluția a fost determinată de cantitatea mai mare de materii prime procesate și produse obținute în rafinăria Petromidia, care a susținut creșterea volumelor de vânzări față de T1 2022.
Profitul operațional (EBITDA) înregistrat a fost de 100 de milioane de dolari, iar rezultatul net a fost unul pozitiv, de 14,5 milioane de dolari.
Rezultatele în creștere au fost obținute și în contextul în care, timp de aproximativ 10 zile, rafinăria Petromidia a funcționat la capacitate redusă pentru lucrări de mentenanță, la începutul lunii februarie. Rompetrol Rafinare a continuat să vândă produsele obținute, în principal pe piața internă, pentru a asigura cererea crescută de carburanți din România. Astfel, în T1 2023, compania a direcționat 63% din benzina și motorina produse la Petromidia către piața internă.
Totodată, Rompetrol Rafinare a susținut, cu volume importante de produse petroliere, filialele Grupului KMG International, Rompetrol fiind cel mai important furnizor de carburanți din Republica Moldova, Georgia și cu o prezență semnificativă în Bulgaria.
Valoarea totală a exporturilor realizate de Rompetrol Rafinare (prin diviziile de rafinare și petrochimie) în primul trimestru al anului a fost de 334 milioane de dolari, în creștere cu 22% față de perioada T1 2022, pe fondul unui volum cu 45% mai mare al cantităților de produse exportate – 462 mii tone în perioada ianuarie – martie 2023.
Acționarii semnificativi ai Rompetrol Rafinare SA sunt KMG International (54,63 la sută – direct și indirect) și statul român, prin Ministerul Energiei (44,7 la sută).
Segmentul de rafinare al companiei a înregistrat rezultate în creștere, în ceea ce privește cifra de afaceri brută – 1,1 miliarde de dolari, o evoluție de 14 la sută față de T1 2022. De asemenea, Rompetrol Rafinare a reușit să obțină rezultate pozitive în ceea ce privește profitul operațional (EBITDA) – 100 milioane de dolari, respectiv rezultatul net – 22,3 milioane de dolari.
În primul trimestru al anului 2023, rafinăria Petromidia a procesat 1,28 milioane de tone de materii prime, țițeiul provenind exclusiv din Kazahstan, cu sprijinul acționarului unic al Grupului KMGI – KazMunayGas.
Volumele au crescut cu 31% față de T1 2022, ceea ce a susținut un nivel ridicat de producție, cu 343 mii de tone de benzină și 620 mii de tone de motorină produse la rafinăria Petromidia. Astfel, cea mai mare rafinărie din țară a reușit să obțină un randament al produselor albe de 83,51%.
Rezultatele operaționale au fost obținute cu un grad de utilizare a capacității de rafinare de 86 la sută, determinat de operațiunile tehnologice programate în primul trimestru al anului, care au inclus schimbarea și regenerarea catalizatorului, decojirea și alte lucrări de întreținere specifice.
În primele trei luni ale acestui an, rafinăria Vega Ploiești a crescut cantitatea de materie primă procesată cu 10 la sută, față de primul trimestru al anului 2022, cu peste 76 mii tone de materie primă procesată, în vederea obținerii de produse petroliere speciale, cu valoare adăugată pe piața de profil.
În primul trimestru 2023, producția totală de polimeri a diviziei petrochimice a fost de 26,3 mii tone, în ușoară scădere față de aceeași perioadă a anului trecut. În plus, vânzările totale ale segmentului petrochimic au înregistrat o scădere de 10%, ajungând la 36 de mii de tone tranzacționate în ianuarie-martie 2023.
În primul trimestru al anului, cifra de afaceri brută consolidată a segmentului de distribuție a înregistrat o valoare de peste 792 milioane de dolari, în ușoară creștere față de perioada ianuarie – martie 2022.
Divizia de distribuție a înregistrat, în primul trimestru din 2023, vânzări cu 13% mai mari pe segmentul de retail (242 de mii de tone în perioada ianuarie – martie 2023), comparativ cu primele trei luni din 2022. Vânzările angro de carburanți au totalizat 195 de mii de tone, volum în ușoară scădere față de T1 2022.
La sfârșitul lunii martie 2023, Rompetrol Downstrem a ajuns la o rețea de 1.284 de puncte de vânzare (rețea de stații proprii, stații partenere, stații mobile: express, baze interne de 9 și 20 metri cubi).
Sursa – www.thediplomat.ro