Purplebricks a ajuns la un acord de vânzare a afacerii sale pentru 1£, marcând sfârșitul drumului pentru agentul imobiliar online nou-înființat care a promis să perturbe piața imobiliară din Marea Britanie.
Acordul cu agenția imobiliară online Strike va permite ca afacerile, activele și majoritatea pasivelor Purplebricks să fie transferate, în timp ce compania va păstra până la 5,5 milioane de lire sterline în numerar pentru a le returna acționarilor, inclusiv grupului media german Axel Springer.
Înființată în 2014 de frații Michael și Kenny Bruce, Purplebricks a urmărit să submineze taxele percepute de agenții imobiliari tradiționali cu un model online mai ieftin, dar a avut dificultăți în a câștiga tracțiune. Compania a anunțat în februarie că este în căutarea unor potențiali cumpărători după ce planul său de redresare nu a reușit să dea rezultate.
„Sunt dezamăgit de rezultatul valorii financiare, atât în calitate de acționar de 5% eu însumi, cât și pentru (alți) acționari”, a declarat Paul Pindar, președinte. „Cu toate acestea, nu a existat nicio altă propunere sau ofertă care să ofere un randament mai bun pentru acționari, cu aceeași certitudine de finanțare și viteza de livrare necesară”.
David Reynolds, analist la Davy, a declarat că tranzacția „se simte ca o vânzare profund în dificultate. În mod clar, contravaloarea de 1 liră sterlină reflectă acest lucru”.
„Cred că s-au luptat pur și simplu să execute promisiunea modelului de afaceri, care a fost un perturbator digital pentru agenția imobiliară din Marea Britanie”, a adăugat el.
Cumpărătorul, Strike, este susținut de un fond de risc condus de co-fondatorul Carphone Warehouse, Sir Charles Dunstone, care a declarat că este încă hotărât să zguduie sectorul agențiilor imobiliare.
„Rămânem dedicați modelului online, care oferă clienților o experiență mult mai bună la un cost mult mai mic”, a declarat Dunstone. „Purplebricks a schimbat dramatic industria prin reducerea costului agențiilor imobiliare și ne propunem să combinăm recunoașterea semnificativă a mărcii sale cu un model de afaceri și mai disruptiv.”
Brandul bine cunoscut al companiei a fost un atu cheie pentru Purplebricks, în ciuda criticilor potrivit cărora a cheltuit prea mult pe marketing fără a transpune cheltuielile în vânzări sau profituri.
Prețul acțiunilor Purplebricks s-a prăbușit cu 99% de când s-a lansat pe piața junior Aim din Londra în 2015, cu sprijinul managerului de fonduri de atunci, Neil Woodford. The Bruces a părăsit afacerea în 2019 după ce a recunoscut că s-a extins prea repede.
Axel Springer a fost de acord să susțină tranzacția, care necesită aprobarea acționarilor, a declarat Purplebricks. Grupul german deține aproximativ un sfert din afacere, după ce a investit inițial 125 milioane de lire sterline în 2018 la un preț al acțiunilor de 3,60 lire sterline.
Purplebricks intenționează să se delisteze de pe piața londoneză după finalizarea tranzacției. Compania a avertizat acționarii la începutul acestei luni că, probabil, vor primi înapoi mai puțin decât valoarea acțiunilor lor din orice vânzare.
Compania a declarat că a luat în considerare și alte opțiuni, inclusiv o strângere de fonduri, dar consiliul de administrație a ajuns la concluzia că doar propunerea lui Strike ar putea fi promulgată la timp pentru a rezolva „problemele de finanțare pe termen scurt”.
Reynolds a spus: „Este un pic de o emblemă a inovației digitale din Marea Britanie … care s-a încheiat într-un mod mai degrabă lipsit de glorie”.
Sursa – www.ft.com