Anatomy of a Fall a lui Justine Triet a ieșit învingător dintr-o ediție puternică a competiției Festivalului de Film de la Cannes. Drama criminală franceză plină de probleme morale, despre o autoare bănuită că și-a ucis soțul volatil emoțional, a fost distinsă cu Palme d’Or de către un juriu condus de Ruben Östlund, câștigător anul trecut pentru Triunghiul tristeții și el însuși nu este străin de filmele conduse de o morală alunecoasă. incertitudini.
Este doar pentru a treia oară în 76 de ediții când un film regizat de o femeie câștigă premiul principal, Triet după Jane Campion (The Piano, 1993) și Julia Ducournau (Titane, 2021), membru al juriului în acest an. Dar nu avea niciun sens că acesta era vreun fel de gest politic, Anatomy strâns laude universale din partea criticilor după ce a avut premiera mai devreme în festival.
Marele Premiu pe locul al doilea a revenit dramei remarcabile de la Auschwitz, The Zone of Interest, a lui Jonathan Glazer, alegerea multor observatori pentru cel mai bun film al festivalului. Practica de la Cannes de a acorda un singur premiu per film a însemnat că nu a existat niciun premiu de actorie pentru Sandra Hüller, vedetă germană remarcabilă atât în Anatomy of a Fall, cât și în The Zone of Interest. Premiul pentru cea mai bună actriță i-a revenit, în schimb, Merve Dizdar, care oferă o performanță ușor nuanțată ca o amputată în centrul unui triunghi amoros în About Dry Grasses, cea mai recentă epopee romanistică a turcei Nuri Bilge Ceylan (câștigătoare pentru Winter Sleep în 2014).
Au fost două victorii pentru talentul japonez. Kōji Yakusho a câștigat cel mai bun actor pentru rolul său minunat de subestimat ca un agent de curățare a toaletei de la Tokyo în Perfect Days, o revenire binevenită la forma din regizorul german Wim Wenders. Între timp, Yuji Sakamoto a luat acasă premiul pentru cel mai bun scenariu pentru scenariul său ingenios de sinuos pentru Monster, regizat de Hirokazu Kore-eda, un obișnuit la Cannes și câștigător anterior al Palme d’Or pentru Hoții în magazin în 2018.
Sandra Hüller și Swann Arlaud în câștigătorul Palme d’Or „Anatomy of a Fall”
Cel mai bun regizor i-a revenit regizorului francez de origine vietnameză Tran Anh Hùng pentru The Pot-au-Feu, o dramă istorică gastronomică cu Juliette Binoche în rolul principal, în timp ce Premiul Juriului pe locul trei a fost luat de Fallen Leaves, cel mai recent de maestru finlandez al deadpan. droll Aki Kaurismäki.
Competiția de gradul doi Un Certain Regard a fost câștigată de How to Have Sex, un film britanic despre descoperirea carnală plină de stres în rândul unui trio de fete care consumă alcool în Creta. Decorul de vacanță a făcut comparații eronate cu Aftersun, un film remarcabil la Cannes anul trecut, poate pentru că ambele sunt debuturi ale unor tinere britanice. De fapt, filmele au puține în comun tematic sau tonal.
Cu toate acestea, regizoarea How to Have Sex, Molly Manning Walker, va spera la o repetare a succesului de care s-a bucurat Aftersun, care a câștigat numeroase premii și al cărui star Paul Mescal a fost nominalizat la Oscarul pentru cel mai bun actor de anul acesta. După câțiva ani de impact diminuat, Cannes și-a restabilit statutul de trambulină pentru succesul premiilor, deoarece Parasite a trecut de la câștigătorul Palme d’Or în 2019 la un premiu surpriză al Oscar pentru cel mai bun film în 2020. Este posibil ca Justine Triet și Anatomy of Fall să nu fi atins apogeul încă. .
Sursa – www.ft.com