Cele mai întâlnite metode prin care banca păcăleşte clienţii

Cele mai intalnite metode prin care banca pacaleste clientii
Inspectorii de la Protectia Consumatorilor au amendat opt banci pentru ca nu respectau normele in vigoare la incheierea contractelor de depozit si economisire. In Bucuresti, inspectorii au verificat 10 societati bancare si au dat sase amenzi in valoare totala de 79.000 lei pentru diferite nereguli.
In lista de tarife si comisioane a unei banci era mentionat, la comisioane, termenul „FRANCO”, fara a exista nicio alta explicatie cu privire la acest termen.
Mania literelor mici nu a disparut
Alta banca oferea produse de tip economisire/creditare, doar ca marimea fontului utilizat in contract era mai mica de 10, fiind totodata diferita de marimea fontului utilizat la scrierea celorlalte puncte din contract.
La o alta societate bancara, marimea fontului utilizat in cererea de constituire a depozitului la termen era mult mai mica decat cea prevazuta de lege, la punctele cu privire la: datele de identificare ale titularului, optiunile pentru produse si servicii, conditiile contului curent, contul de economii.
La alta institutie, in contractele de depozit la termen nu exista nicio referire la faptul ca, in momentul ajungerii depozitului la scadenta, pentru retrageri mai mari de 35.000 lei sau 10.000 euro se percepe un comision de 1%, in cazul in care retragerea este neprogramata.
Totodata, nu era specificata perioada in care consumatorul trebuie sa anunte banca privind retragerea unor astfel de sume.
In cazul retragerilor la termen a depozitelor, nu era specificat faptul ca nu se percepea comision de retragere la scadenta, acest lucru fiind dedus de consumator din anexa contractului de depozit.
La o banca, in contractele de depozitare/economisire nu existau informatii clare si precise cu privire la taxele si comisioanele care se aplica in cazul retragerilor sumelor inainte sau dupa termenul scadent (contractele de depozit de o luna), contractul facand trimiteri la Conditiile Generale de Afaceri si la Lista de tarife si comisioane.
Integral in Gandul

– Inspectorii de la Protectia Consumatorilor au amendat opt banci pentru ca nu respectau normele in vigoare la incheierea contractelor de depozit si economisire. In Bucuresti, inspectorii au verificat 10 societati bancare si au dat sase amenzi in valoare totala de 79.000 lei pentru diferite nereguli.

.

In lista de tarife si comisioane a unei banci era mentionat, la comisioane, termenul „FRANCO”, fara a exista nicio alta explicatie cu privire la acest termen.

La o alta societate bancara, marimea fontului utilizat in cererea de constituire a depozitului la termen era mult mai mica decat cea prevazuta de lege, la punctele cu privire la: datele de identificare ale titularului, optiunile pentru produse si servicii, conditiile contului curent, contul de economii.

La alta institutie, in contractele de depozit la termen nu exista nicio referire la faptul ca, in momentul ajungerii depozitului la scadenta, pentru retrageri mai mari de 35.000 lei sau 10.000 euro se percepe un comision de 1%, in cazul in care retragerea este neprogramata.

Totodata, nu era specificata perioada in care consumatorul trebuie sa anunte banca privind retragerea unor astfel de sume.

Integral in Gandul

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata