Despre un magazin, fie el online sau offline, poți spune că are cu adevărat succes atunci când începe să-ți aducă profit. De multe ori nici măcar nu este important numărul de clienți sau valoarea achizițiilor, ci doar cât de bine este gestionată afacerea. Cu alte cuvinte, diferența dintre profit și pierdere va fi reprezentată inclusiv de cât de simplu și de rapid este procesul de vânzare-cumpărare. Dar, pentru a pune la dispoziția clienților un proces cât mai lin, magazinul trebuie gestionat corespunzător. Iată ce-ți sugerăm noi!
Folosește un software pentru gestiune
Cel mai important pas, credem noi, va fi să achiziționezi cele mai bune unelte de pe piață, adică cele mai valoroase programe de gestiune pentru magazine. Cu cât sunt mai moderne și mai simplu de utilizat, cu atât vei putea să-ți automatizezi activitățile mai repede.
Caută-le pe cele care-ți oferă rapoarte detaliate, diverse funcții fiscale, posibilități de monitorizare a stocurilor și integrare cu soluții hardware și software pe care le dețineai deja. Un alt criteriu important va fi și disponibilitatea furnizorului de a-ți instrui angajații.
Externalizează sarcinile care nu sunt absolut necesare
În calitate de antreprenor, atenția ta trebuie să se concentreze pe afacere în sine și de multe ori nu există suficiente ore în zi ca să te ocupi de toate. Tocmai de aceea, una dintre cele mai bune soluții care stă la dispoziția oricărui manager este și externalizarea.
În plus, cel mai probabil nu te pricepi la toate aspectele care țin de administrarea unui magazin. Te sfătuim să apelezi la ajutorul specialiștilor atunci când vine vorba despre activități ceva mai specifice, precum contabilitatea, marketingul sau administrarea resurselor umane. Desigur, asta înseamnă resurse financiare în plus, dar te vei bucura nu doar de un lucru bine făcut, ci și de o importantă economie de timp.
Automatizează sarcinile care se pretează
Dacă tot menționam mai sus economia de timp, nu putem lăsa la o parte numeroasele beneficii ale automatizării. Vei realiza destul de repede că procesele complicate consumă foarte multe resurse, atât de timp cât și umane, și va fi păcat să le irosești, mai ales dacă ai alternativă.
Automatizarea presupune eficientizarea acelor sarcini care pot fi preluate de către un computer și accelerate. De exemplu, dacă ai un magazin online și constați că foarte multe întrebări venite de la clienți pot fi rezolvate prin răspunsuri simple, ai putea implementa un asistent virtual. Nu-ți fie frică de digitalizare!
Angajează personalul potrivit
Știm că acest lucru este uneori greu de înțeles și de acceptat, dar nu le poți face pe toate și nici nu te pricepi la toate. Chiar dacă anumite activități trebuie externalizate, altele țin de bucătăria internă a magazinului și cel mult vei putea să le delegi. Dar pentru asta vei avea nevoie de ajutoare pe care chiar să simți că te poți baza.
Desigur, poți să recurgi la serviciile unui specialist în resurse umane, dar te sfătuim să ai și tu o discuție cu potențialul angajat înainte de a lua o decizie finală. După ce te-ai convins că viziunile voastre coincid va fi mult mai ușor să colaborați. Nu uita nici că un angajat trebuie nu doar remunerat corect, ci și tratat așa cum se cuvine pentru a te putea baza pe el/ea că-ți va îndeplini sarcinile la timp și în mod corect. Ascultă-ți angajații, tratează-i cu respect și oferă-le instruirea și uneltele necesare și vei avea o echipă fericită, dar mai ales eficientă.
Aplică sfaturile de mai sus și vei vedea cum procesul de gestionare a magazinului devine mai facil de la o zi la alta!