Să presupunem că sunteți un cumpărător de mașină pentru prima dată în această lună, pregătindu-vă să vă mutați în afara unui oraș important din SUA*.
Mașina dvs. de ocazie nu este la fel de ieftină cum ar fi fost acum șase luni, dar este în regulă. Faci un avans incomod de mare pentru că ratele dobânzilor sunt ridicate. Înainte de a pleca cu mașina, trebuie doar să te ocupi de asigurare.
În mod normal, acest lucru este un gând ulterior. Dar nu și anul acesta.
De fapt, este posibil ca mașina dvs. să trebuiască să stea în parcare pentru o zi sau două, în timp ce căutați o poliță care să nu aibă un preț exorbitant. Nu sunteți singurul neasigurabil, dar asigurătorii auto din SUA au pierdut bani din subscrierea polițelor, iar prețurile cresc rapid.
Acțiunile companiilor cu afaceri mari în domeniul asigurărilor auto – cele care se tranzacționează fără protecția imprimatului lui Warren Buffett, cel puțin – au început să reflecte aceste probleme.
Nu este un haos total pe piață, dar nici nu este chiar copacetic. Pierderile din asigurările auto au fost o parte din motivul pentru care Fitch Ratings a retrogradat săptămâna aceasta creditul Allstate la BBB de la A-, deoarece subscrierea polițelor auto este cea mai mare linie de afaceri a asigurătorului în funcție de primele colectate. De asemenea, Allstate a vândut la începutul acestei luni acțiuni preferențiale în valoare de 600 de milioane de dolari, cu un randament de 7,375%, o diferență relativ mare față de titlurile de Trezorerie. Acest lucru sugerează că managementul se simte „confortabil la (un) rating mai mic”, au scris analiștii BMO după vânzare.
Progressive rezistă mai bine, spun analiștii de la CreditSights. Dar ei sunt încă pesimiști în ceea ce privește întreaga industrie. „După ce s-a bucurat de o profitabilitate supradimensionată spre începutul condițiilor pandemice cu o scădere substanțială a kilometrilor conduși, presiunile inflaționiste au fost deosebit de acute”, au scris ei.
Presiunile asupra profitabilității asigurărilor auto au fost cauzate în principal de „gravitatea” neașteptată, mai degrabă decât de „frecvență”. Asta înseamnă că asigurătorii nu plătesc polițe mai des, dar plătesc sume mai mari.
Ca să simplificăm: nu pentru că se întâmplă mai multe accidente auto, ci pentru că costul mediu al asigurătorilor pentru accidentele auto (atât cele care sunt deja plătite, cât și cele pe care se așteaptă să le plătească) este mai mare.
Iată ce a declarat Tricia Griffith, directorul executiv al Progressive, investitorilor și analiștilor în cadrul apelului privind câștigurile din primul trimestru al companiei. Cu sublinierea noastră:
Am văzut tendințe de severitate mai mari decât se așteptau în cererile de despăgubire închise anterior în autoturismele personale, în principal în acoperiri de fixare a vehiculelor. Deși nu voi specula cu privire la motivul pentru care aceste tendințe s-au schimbat, vă pot spune că am reacționat rapid și decisiv pentru a ne ajusta rezervele pentru aceste acoperiri cu coadă scurtă. Sunt încrezător în oamenii și procesele pe care le avem în vigoare pentru a ne asigura că suntem rezervați în mod adecvat …
Acum, sunt multe lucruri care intră în gravitatea reparării mașinilor. Și deci câteva lucruri. Am avut cu adevărat – și cred că, ca industrie, ne-am luptat cu capacitatea atelierului. Deci, capacitatea noastră de a aduce mașini și de a le scoate, ceea ce, desigur, are un efect asupra duratei, a închirierii, etc. Prețurile pieselor de schimb au crescut cu puțin sub 3%, iar ratele forței de muncă, așa că gândiți-vă la rata șomajului și la faptul că există o problemă de angajare peste tot. Același lucru cu tehnicienii mecanici din atelierele de caroserie. Dar aceste rate de reparații au crescut între 4,5% și 5%. Așadar, acestea sunt câteva contribuții.
Creșterea prețurilor auto și cererea ridicată au jucat într-adevăr un rol important în tendința pe termen lung de creștere a costurilor de asigurare auto.
Indicele Manheim al vehiculelor de ocazie arată că prețurile mașinilor de ocazie au fost cu 8% mai mari în 2022, în medie, decât în anul precedent, deși prețurile s-au stabilizat mai mult sau mai puțin din decembrie. Nu numai că înlocuirile pentru vehiculele distruse sunt mai scumpe, dar și reparațiile sunt mai scumpe, deoarece costul pieselor și serviciilor auto a crescut și anul trecut, potrivit datelor BLS.
Cu toate acestea, s-ar putea să fie mai mult decât problemele lanțului de aprovizionare și costurile forței de muncă.
Cele mai mari creșteri ale Progressive în primul trimestru în ceea ce privește gravitatea au venit în categoriile „vătămări corporale” și „daune materiale”, potrivit 10-Q. Ambele categorii par a fi pentru accidente în care șoferul acoperit este găsit vinovat:
Mario Rizzo de la Allstate a declarat în apelul de câștiguri al companiei din primul trimestru că stabilizarea prețurilor auto a fost mai mult decât compensată de o pondere mai mare a mașinilor care au fost distruse în accidente. El a spus că severitatea a fost estimată a fi de la 9 la 11% mai mare în primul trimestru decât în întregul an 2022:
De fapt, prețurile mașinilor uzate sau valorile totale ale mașinilor uzate au scăzut puțin în primul trimestru în cifrele noastre, dar am avut un procent mai mare de frecvență a pierderilor totale care a avut un impact asupra mixului, deci acestea sunt într-adevăr factorii de conducere. Iar în ceea ce privește vătămările corporale, sunt aceleași lucruri despre care am vorbit, inflația medicală, consumul medical, reprezentarea prin avocat.
Așadar, cred că factorii care determină gravitatea continuă să persiste. În ceea ce privește direcția pe care o vor lua în viitor, este într-adevăr o presupunere a oricui, dar cred că perspectiva noastră este, și am fost destul de consecvenți în acest sens, că vom continua să luăm prețurile în sus. Am făcut acest lucru cu adevărat din al patrulea trimestru al anului 2021 pe tot parcursul anului trecut.
Asigurătorul a trebuit, de asemenea, să-și reestimeze rezervele (suma pe care se așteaptă să o plătească pentru despăgubiri) în al patrulea trimestru al anului 2022 pentru a reflecta următoarele, printre alte câteva lucruri:
Creșterile acoperirilor pentru vătămări corporale reflectă datele recente și ipotezele actualizate legate de gravitatea cererilor de despăgubire pentru vătămări corporale ale terților, creșterea numărului de cereri de despăgubire cu reprezentare de avocat, costurile litigiilor, creșterea utilizării tratamentelor medicale și inflația medicală mai mare.
Deci, victimele accidentelor de mașină și avocații lor devin mai agresivi (nu-mi pot imagina de ce), și este posibil ca aceștia să fi făcut chiar un efort mare în primul trimestru (derutant). Sau accidentele sunt din ce în ce mai rare, dar mai grave, fără niciun motiv perceptibil.
Oricare ar fi cauza, directorii de la Allstate și Progressive au vorbit îndelung despre creșterea prețurilor. Allstate a lăudat o scădere cu 22% a cererilor noi emise în prezentarea sa din primul trimestru, cu scăderi deosebit de abrupte în trei state în care s-a confruntat cu provocări în ceea ce privește creșterea tarifelor.
Cu toate acestea, metrica folosită pentru a evalua profitabilitatea subscrierilor auto, „raportul combinat”, arată că Allstate a continuat să piardă bani din subscrierile sale auto în primul trimestru, în timp ce Progressive abia a reușit să obțină un profit.
Cu alte cuvinte, aceasta nu pare a fi încă o poveste de „lăcomie” pentru asigurătorii auto.
Sursa – www.ft.com