Legislatorii francezi au fost de acord să atenueze restricțiile stricte dintr-un proiect de lege crypto propus anterior în martie. Proiectul de lege își propune să controleze impactul excesiv al influențelor sociale asupra activelor digitale.
Până acum, proiectul de lege a fost elaborat pentru a permite doar firmelor de active digitale licențiate din țară să participe la marketingul de influență.
Dar, odată cu dezvoltarea recentă, firmele de active digitale înregistrate la Autoritatea pentru Piețele Financiare (AMF) din Franța, se pot angaja acum în marketing de influență.
Legislatorii francezi atenuează restricțiile asupra legii Crypto Influencer
Potrivit unui comunicat de presă, senatorii și adjuncții comisiilor pentru afaceri economice au ajuns la un acord unanim cu privire la proiectul de lege pentru influențatorul de active digitale.
Lectură similară: Studiul privind pregătirea cryptografică proclamă Hong Kong-ul drept lider incontestabil pe piața globală
Declarația parlamentarilor Arthur Delaporte și Stephane Vojetta a dezvăluit cea mai recentă decizie privind proiectul de lege de marketing pentru influențe. De asemenea, parlamentarii au afirmat că influencerii de marketing nu pot promova decât produse financiare și active digitale de la firmele înregistrate la AMF.
Ei au menționat, de asemenea, că agenții AMF și autoritățile de reglementare în domeniul consumatorilor își vor consolida activitățile de reglementare pentru a monitoriza marketerii.
Mai mult, ar exista sancțiuni pentru nerespectarea legilor. Acestea includ aproximativ doi ani de închisoare, o amendă de 300.000 de euro și o posibilă interzicere a activității de influență.
Pe lângă produsele și serviciile digitale, restricția marketingului influențelor se întinde pe alte produse, cum ar fi vape-urile. De asemenea, țara va interzice în curând prezentarea de produse pentru pariuri sportive și jocuri de noroc persoanelor sub 18 ani.
Nicio firmă crypto nu a primit licență în Franța sau nu se așteaptă legal să facă acest lucru. Însă autoritatea națională de reglementare financiară, AMF, a înregistrat aproape 60 de companii crypto în țară.
Locul Crypto Influencer Marketing
Platformele de social media și marketingul de influență au devenit un mijloc convențional de promovare a afacerilor, chiar și în spațiul crypto.
Potrivit Cision PR Newswire, 37% dintre consumatori au încredere în influențele rețelelor sociale. De asemenea, 80% dintre consumatori au luat măsuri ca răspuns la conținutul din rețelele sociale.
Firmele crypto folosesc influenți pentru a crește gradul de cunoaștere a mărcii și pentru a convinge mai mulți investitori să se cufunde în spațiul crypto-activelor.
În 2021, principala monedă meme Dogecoin a avut un preț exploziv în urma tweet-urilor lui Elon Musk și Mark Cuban.
Pe 28 aprilie 2021, miliardarul Elon Musk a postat pe Twitter: „The Dogefather. SNL 8 mai”. Tweetul a crescut prețul monedei meme cu peste 150%, de la 0,2717 USD pe 28 aprilie 2021 la 0,6818 USD pe 8 mai 2021.
Cu toate acestea, din cauza prăbușirii multor proiecte crypto pe care influențatorii sociali le-au promovat, autoritățile de reglementare au înăsprit reglementările în jurul activităților lor.
Un raport din Indiatimes din 23 martie 2023, a dezvăluit că SEC din SUA l-a dat în judecată pe Justin Sun și alte opt celebrități pentru manipularea pieței activelor digitale și susținerea celebrităților.
Sursa – bitcoinist.com