Adulții care se înscriu la cursuri de limba engleză sunt, în general, motivați de factori destul de specifici. Spre deosebire de copii sau adolescenți, care învață limba engleză ca parte a unui curriculum școlar obligatoriu, adulții se angajează în acest proces motivați de carieră. Cu o mulțime de multinaționale care operează în România, cunoașterea limbii engleze înseamnă un important pas către avansarea profesională. Interviurile, întâlnirile de afaceri, corespondența profesională – toate acestea cer un nivel decent de engleză.
Nu doar cariera le oferă un impuls important, ci și faptul că-și doresc să călătorească mai mult, fără să se teamă că nu se vor putea face înțeleși când își comandă o cafea la Paris, au nevoie de indicații în Tokyo sau vor să se împrietenească cu oameni din toate colțurile Globului.
Mai există și o a treia categorie de persoane dornice să urmeze cursuri limba engleză adulți: cele care-și doresc să-i sprijine pe copiii în propriul proces (deși într-o proporție mai mică). Ei sunt acei părinți care simt nevoia de a fi la curent cu noutățile și abilitățile cerute de majoritatea angajatorilor și să le poată oferi sprijin în acest sens copiilor lor.
De ce nu este ușor să începi?
Adulții care vor să învețe limba engleză se confruntă cu una dintre cele mai mari provocări – timpul – sau mai bine zis, lipsa acestuia. Cu un program zilnic dominat de muncă, responsabilități și alte angajamente, găsirea unui interval pentru studiu pare aproape imposibilă. Și mai apare și sentimentul că ”este prea târziu să învăț ceva nou”. Mulți adulți se tem că procesul va fi dificil sau că nu vor reuși să progreseze pe cât de repede se așteaptă.
Un alt obstacol semnificativ este lipsa de încredere în propria persoană. Teama de greșeli (care sunt absolut firești), frustrarea cauzată de încercările nereușite de a memora vocabularul sau de a stăpâni gramatica complicată descurajează serios pe oricine. Spre deosebire de copii, adulții tind să fie mult mai autocritici, ceea ce îi împiedică să-și urmeze visurile.
Ce caută adulții de la un curs de limba engleză?
Atunci când un adult se decide că vrea să se înscrie la curs de limba engleză acesta își dorește:
Flexibilitate în orar și structură
Pentru adulți, flexibilitatea este primordială. Cursurile online, sesiunile de seară sau chiar module personalizate sunt printre cele mai populare. Faptul că pot învăța în ritmul lor, fără presiunea unui program rigid, este un avantaj major.
Relevanța
Adulții nu vor să învețe doar teorie; ei caută conținut care să se alinieze obiectivelor lor: să folosească limba engleză la birou (unde accentul se pune pe limbajul de afaceri) sau în călătorii (vocabularul uzual în situații cotidiene).
Atmosferă relaxată și sprijin constant
O mare parte dintre adulți sunt timizi în privința abilităților lingvistice, de aceea își doresc un mediu lipsit de judecăți și critică aspră. Profesorii trebuie să fie empatici și să încurajeze învățarea pas cu pas, construind încrederea cursanților.
Tehnologii moderne și metode interactive
Cursurile clasice, bazate pe manuale greoaie, nu mai sunt atractive pentru adulții din generațiile actuale. Mulți vor cursuri care să includă aplicații, jocuri, simulări de conversații sau alte metode interactive.
Progres măsurabil
Adulții vor să vadă rezultate. Așteaptă un sistem de evaluare clar, care să le arate cum evoluează (fie prin teste periodice, fie prin feedback regulat) și care să le ofere o direcție clară, motivațională.
Cum arată cursul de limba engleză potrivit adulților? Așa cum a fost creat de Denissa Gabriela Bularda!
Adulții care-și doresc să învețe limba engleză vor și au nevoie de mai mult decât un curs standard; caută o experiență adaptată stilului lor de viață, una care să le ofere cunoștințe, dar mai ales încredere, motivație și rezultate palpabile.
Denissa Gabriela Bularda, fondatoarea și trainerul principal de la Global Learning, își construiește metodologia de lucru în funcție de nevoile cursanților adulți și acesta este secretul cursurilor care îi inspiră și motivează. La Global Learning nu există un șablon, ci fiecare curs este creat ținând cont de obiectivele și provocările fiecărei persoane: de ce vor să învețe limba engleză? Este vorba despre carieră? Despre călătorii? Sau despre un vis mai amplu?! De aici se conturează întregul proces de învățare.
Un alt punct forte al cursurilor oferite de Global Learning este flexibilitatea acestora. Profesorul înțelege că adulții nu au întotdeauna timpul necesar pentru a participa la cursuri cu orar fix, de aceea a creat sesiuni individuale, lecții de grup mici sau cursuri online, ca fiecare cursant să aibă posibilitatea să aleagă formatul care i se potrivește.
Cursurile de la Global Learning nu se limitează la teorie. Denissa Gabriela Bularda știe că adulții trebuie să vadă utilitatea imediată a ceea ce învață, lucru ce se reflectă în structura lecțiilor. Fiecare sesiune este orientată spre dezvoltarea abilităților de comunicare, cu accent puternic pe conversație și situații de viața reală. Astfel, cursanții învață să poarte discuții fluente în limba engleză, să răspundă în contexte sociale sau profesionale și să folosească vocabularul relevant pentru scopului.
Dar cursurile oferite de Denissa Gabriela Bularda la Global Learning nu sunt doar despre învățarea limbii engleze, ci și despre construirea încrederii în sine. Mulți adulți vin la cursuri cu temeri și rețineri, convinși că nu pot învăța la fel de repede ca în copilărie. Profesorul îi ajută să-și depășească aceste bariere mentale, arătându-le că procesul poate fi simplu și plăcut, câtă vreme abordarea este corectă.