Bechtel, compania americană responsabilă pentru construcția Autostrăzii Transilvania, a anunțat că are de încasat suma de 53,85 milioane de euro de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) pentru lucrări certificate în anul 2008. Ionuț Masala, directorul financiar al Bechtel, a declarat vineri (19 decembrie 2008) că „din câte cunosc, mai există sume restante ce trebuie achitate companiei americane; zece milioane de euro vor fi plătite deja după ședința guvernului din această săptămână”.
Conform informațiilor furnizate de CNADNR, restanțele către Bechtel se ridică la 53,85 milioane euro pentru lucrările realizate între ianuarie și noiembrie 2008. În această perioadă, Bechtel a primit deja suma totală de 234,65 milioane euro pentru proiectele executate. De asemenea, compania americană a obținut o rambursare TVA în valoare de 73,57 milioane lei; astfel că suma restantă pe care o are CNADNR față de Bechtel este estimată la aproximativ 24,74 milioane lei.
Într-o altă dezvoltare importantă, Bechtel a anunțat suspendarea temporară a aproximativ 2.300 dintre angajații săi din cauza întârzierilor în primirea fondurilor necesare pentru lucrările efectuate anul acesta și lipsa unui front adecvat datorită nepredării amplasamentului necesar din partea CNADNR. Compania va oferi celor disponibilizați două salarii compensatorii ca măsură temporară.
În prezent, activitatea Bechtel se concentrează pe două tronsoane: Câmpia Turzii – Gilau (52 km) și Suplacu de Barcău – Borș (64 km). Ministerul Transporturilor ar fi trebuit să aloce peste 500 milioane euro în acest an pentru continuarea lucrării la Autostrada Transilvania. Începând cu anul următor sunt planificate noi demarări ale lucrării pe alte două tronsoane: Cluj – Mihailesti și Mihailesti - Suplacu de Barcău.
Proiectul Autostrada Transilvania este structurat pe opt segmente ce totalizează o lungime impresionantă de 415 kilometri; dintre aceștia se vor construi peste 55 kilometri poduri și viaducte. Proiectul include totodată construirea a nu mai puțin decât 94 pasarele pietonale și vehiculare precum și diverse noduri rutiere esenţiale. Termenul estimat pentru finalizarea întregului proiect este stabilit între anii 2013-2014. Conform programului guvernamental al alianței PSD-PC-PD-L , tronsonul Bors-Târgu Mureș (254 km) ar trebui finalizat până în anul următor iar porțiunea Târgu Mureș-Brașov (161 km) va fi completată până la sfârșitul intervalului menționat anterior.