Când a fost vorba de a spune povestea din spatele proiectului „Naissance d’une Montre 2” (Nașterea unui ceas), Phillips a decis să filmeze ceasornicarii independenți care au colaborat la realizarea piesei unice înainte de vânzarea acesteia în luna mai.
Iar acest tip de conținut este acum un obiectiv din ce în ce mai important pentru afacere, care deschide un nou studio video de 37 mp pentru departamentul său de ceasuri din Geneva. „Credem că unele ceasuri merită ca poveștile lor să fie spuse pentru un public mai larg, nu doar pentru cei interesați să cumpere”, spune Arthur Touchot, șeful internațional al strategiei digitale la Phillips.
Având în vedere că pandemia a accelerat vânzările online și că rețelele sociale alimentează cererea de conținut, alți vânzători de ceasuri și bijuterii investesc, de asemenea, în active vizuale.
Boodles cheltuiește anual peste 500.000 de lire sterline pe fotografie și video, ceea ce, potrivit lui James Amos, director de marketing la bijutierul britanic, reprezintă aproximativ triplarea sumei de dinainte de pandemie. O parte semnificativă se duce pe imaginile pentru site-ul său web și pentru comerțul electronic, pentru care marca a angajat anterior un fotograf intern înainte de a trece la o companie specializată pentru a crea imagini fixe ale pieselor din diferite unghiuri și videoclipuri cu modelele care poartă bijuteriile.
Amos spune că nu este ușor de urmărit rentabilitatea investițiilor. „Desigur, se presupune că, cu imagini mai bune ale bijuteriilor tale, este mai probabil să atragi clienți de pe site-ul tău în magazinele tale sau este cu siguranță mai probabil să vinzi prin intermediul comerțului electronic, deoarece pot vedea ce primesc”, spune el.
Potrivit lui Amos, tranzacțiile de comerț electronic ale Boodles în anul financiar până la sfârșitul lunii februarie au fost cu 97% mai mari decât în aceeași perioadă cu trei ani mai devreme. Veniturile din comerțul electronic au crescut cu 506 la sută în această perioadă. În mod similar, Amos remarcă faptul că „plafonul de sticlă” pentru o vânzare online a crescut de la 4.000 de lire sterline înainte de pandemie la 10.000 de lire sterline în prezent. Luna trecută, Boodles a realizat cea mai mare „vânzare cu click și cumpărare” de până acum, de 40.000 de lire sterline.
Amos crede că imaginile mai bune creează încredere. „Dacă imaginea arată bine și (nu este) doar o imagine a unei bijuterii de una singură, ci, în mod ideal, se mișcă pe o persoană, atunci (clientul) se află într-un loc mai bun pentru a lua o decizie fără a fi nevoit să se deplaseze”, spune el.
‘Dacă imaginea arată bine, atunci (clientul) se află într-o poziție mai bună pentru a lua decizia fără a fi nevoit să călătorească’
Videoclipurile pot oferi potențialilor cumpărători o înțelegere mai detaliată a unui articol, de asemenea – ceea ce poate contribui la consolidarea încrederii și poate determina o licitație mai competitivă, spune Touchot. El spune că colecționarul care a plătit 4,08 milioane de franci elvețieni (4,09 milioane de dolari) pentru George Daniels Spring Case Tourbillon în noiembrie a menționat că vizionarea unui videoclip Phillips, care includea imagini inedite cu Daniels purtând ceasul, l-a motivat să plaseze oferta câștigătoare.
La celălalt capăt al unei vânzări, există mai multe cereri de conținut video din partea clienților care consemnează ceasuri, care „îl văd ca pe un instrument de marketing puternic”.
Phillips, care are deja un studio de fotografie, intenționează să își folosească noul studio video pentru a crea „conținut snackable” de 30-60 de secunde pentru cei 178.000 de urmăritori ai contului de Instagram al Phillips Watches, precum și videoclipuri de cinci până la 10 minute cu interviuri cu colecționari, recenzii ale experților și povești de proveniență, precum și un reportaj anual mai lung.
Treizeci și patru la sută dintre cumpărătorii privați ai Phillips de anul trecut au fost mileniali, în creștere de la 31% în 2021. „Marea majoritate din acest grup a crescut uitându-se la ceasuri pe ecrane, pe rețelele sociale și pe YouTube”, spune Touchot. „Imaginile și materialele tipărite, deși sunt încă importante, nu sunt suficiente pentru a atrage acest public.”
Graff și-a extins echipa internă datorită importanței tot mai mari a creării de imagini pentru afacere. Bijutierul a deschis pentru prima dată un studio de fotografie în sediul său din Mayfair în 2012, cu un fotograf, care a dublat funcția de designer grafic. Acum, are un studio de creație cu servicii complete, care cuprinde o echipă permanentă de trei persoane în studioul de fotografie și o echipă de design creativ formată din patru persoane. Are între patru și 10 consultanți specialiști și freelanceri – cu sediul la nivel global pentru a asigura asistență 24 de ore din 24 – care lucrează în orice moment la retușarea și editarea imaginilor.
Graff fotografiază în medie peste 100 de piese în studioul său în fiecare lună și colaborează cu fotografi externi pentru campanii publicitare. Anul trecut, a trecut de la o medie de șase elemente vizuale principale în campania sa anuală de brand la peste 40 de imagini lansate pe parcursul anului pe diferite canale.
Dar mărcile nu investesc doar în propriul conținut. Influencerii și jurnaliștii prezenți la târgul Watches and Wonders, care se deschide pe 27 martie la Geneva, pot fotografia ceasurile Montblanc într-un studio de fotografie cu recuzită inspirată de muntele Mont Blanc și materiale care includ gheață acrilică, zăpadă bio-organică, marmură și granit. „Ne-am dat seama că, în ciuda faptului că venim cu unele imagini realizate intern pentru a ne inspira cu adevărat publicul, este bine să creăm și un spațiu pentru creatorii de conținut pentru a putea gestiona imagini foarte autentice care să se potrivească mai bine (propriilor) canale”, explică Vincent Montalescot, director de marketing al Montblanc.
Între timp, Hanover Saffron Creative, un studio de fotografie din cartierul de bijuterii Hatton Garden din Londra, produce mai multe fotografii unice de produs pentru mărci, precum și animații, videoclipuri scurte și vederi de 360 de grade ale bijuteriilor, spune proprietarul Colin Shakespeare.
Deși avansul tehnologiei mobile, a aparatelor foto și a tehnologiei digitale a însemnat că unele mărci și-au luat fotografia în interiorul companiei, el spune că lucrurile au ajuns la un cerc complet. „O mulțime de oameni își dau seama că trebuie să iasă în evidență din mulțime – și au nevoie de calitate”, spune el.
Sursa – www.ft.com