Co-fondatorii Google DeepMind și LinkedIn au lansat un chatbot de inteligență artificială numit Pi, adăugându-se la avalanșa de produse similare lansate public în acest an de către OpenAI, Google și Snap.
Primul produs de la start-up-ul de AI de un an din spatele lui Pi, Inflection AI, vine în timp ce hype-ul tot mai mare în jurul AI generativ determină o creștere a interesului investitorilor și al consumatorilor.
Utilizatorii lui Pi pot avea conversații personale cu chatbotul, fie direct prin intermediul unei aplicații, fie prin SMS, WhatsApp, Instagram și Facebook.
Directorul executiv al Inflection AI, Mustafa Suleyman, a descris chatbotul ca având personalitatea unei cutii de rezonanță simpatică, mai degrabă decât încercând să ofere informații. Produsul, care a fost testat în versiune beta de către utilizatori timp de câteva luni, are un caz de utilizare îngust, ceea ce îl face mai sigur și mai ușor de controlat, a declarat Suleyman.
„Există o mulțime de lucruri pe care Pi nu le poate face. Nu face liste, sau codare, nu face planuri de călătorie, nu va scrie strategia de marketing sau eseul pentru școală”, a declarat Suleyman într-un interviu acordat Financial Times. „Este conceput pur și simplu pentru conversații relaxate, de susținere și informative”.
În cele din urmă, instrumentul personal de inteligență artificială ar oferi, de asemenea, asistență, cum ar fi ajutarea utilizatorilor să îndeplinească sarcini online, dar în prezent era mai mult pentru conversații „banale, banale și banale”, potrivit lui Suleyman.
Într-o demonstrație live a chatbotului, Pi a părut distinct de altele, cum ar fi ChatGPT sau Bard, prin faptul că își încheia adesea răspunsurile cu o întrebare pentru utilizator, încurajând dialogul.
„Asta este ceea ce face Pi foarte bine, ajută la facilitarea propriei tale linii de anchetă”, a spus Suleyman. Cu toate acestea, nu oferă citate sau referințe, deși Suleyman spune că acest lucru se va schimba. De asemenea, uneori fabrică fapte, așa cum este cazul tuturor modelelor lingvistice mari – tehnologia care stă la baza noii generații de chatbots, a adăugat el.
Inflection AI – fondată de Suleyman, Karén Simonyan și creatorul LinkedIn Reid Hoffman – este unul dintre un grup de start-up-uri de AI pentru consumatori care se întrec în a construi programe informatice sofisticate care pot scrie scripturi și crea artă în câteva secunde.
Anthropic, cu sediul în California, a strâns recent 300 de milioane de dolari de la Google și și-a lansat propriul chatbot Claude. Character.ai, un start-up fondat de foști angajați ai Google care creează chatbots AI în diferite caractere, încearcă să strângă sute de milioane de dolari, potrivit a două persoane familiarizate cu discuțiile.
Pentru a ține pasul cu rivalii săi bine finanțați, Inflection a angajat experți în inteligență artificială de la mai mulți concurenți, inclusiv OpenAI, DeepMind și Google, care au ajutat anterior la crearea unora dintre cele mai puternice modele lingvistice din lume. La începutul acestui an, compania a fost în discuții pentru a strânge până la 675 de milioane de dolari de la investitori. Anterior, a strâns bani de la firme de capital de risc, inclusiv Greylock Partners, unde Suleyman și Hoffman rămân investitori.
Suleyman a fost unul dintre cei trei fondatori ai DeepMind, care a fost înființată în Marea Britanie în 2010 și a fost cumpărată de Google pentru 400 de milioane de lire sterline în 2014.
Sursa – www.ft.com