Parisul va interzice e-scooter-urile închiriate din capitala franceză în septembrie, după un vot care a atras doar 4 la sută dintre locuitorii orașului, dând o lovitură operatorilor pe una dintre cele mai mari piețe ale lor.
Primăria a declarat că 89 la sută dintre persoanele care au votat la referendum au susținut interdicția. Aceasta a adăugat că nu va lansa noi licitații sau nu va reînnoi licențele pentru cele 15.000 de e-scootere în uz, operate de Tier din Germania, Lime, susținută de Uber, și grupul franco-olandez Dott.
Interzicerea „trotinetelor” îi va îngrijora pe operatorii care speră să cucerească alte orașe, mai ales că Parisul este un centru urmărit îndeaproape pentru modul în care a adoptat reglementările urbane. De asemenea, ar putea face ca investitorii să fie și mai reticenți în a susține aceste start-up-uri avide de capital, într-un moment în care întreprinderile tehnologice care produc pierderi au căzut în dizgrație.
Operatori precum Lime au recunoscut că Parisul a fost un „laborator pentru micromobilitate”, iar până de curând orașul a fost cea mai mare piață a lor. Acesta se află încă în top cinci la nivel global și a numărat 400.000 de utilizatori înregistrați de e-scooter închiriate. Trotinetele au fost deosebit de populare în rândul tinerilor și al turiștilor.
Dar dispozitivele i-au deranjat pe localnici după introducerea lor nereglementată în 2018. La un moment dat, existau 35.000 de e-scutere de la 12 operatori, care adesea aruncă gunoi pe străzi și blochează ușile.
De atunci, regulile au fost înăsprite și au fost introduse licențe, dar scuterele electronice erau încă considerate de unii parizieni ca fiind periculoase, în ciuda unei limite de viteză de 20 km / h.
Alegătorii stau la coadă pentru a vota la referendumul de duminică
Henri Moissinac, directorul executiv al Dott, a declarat luni că este „prea devreme pentru a spune” dacă interdicția amenință viabilitatea unor operatori de scutere, dar a recunoscut că „impactul emoțional (cu siguranță) nu îi va încălzi pe unii investitori”.
Referendumul a fost criticat de companiile de e-scooter pentru că a fost prea restrictiv, cu doar 100.000 de persoane care au votat. Restricțiile au inclus o limită de înregistrare timpurie, secții de votare limitate și niciun vot electronic sau prin corespondență.
„Modul în care a fost stabilit votul a fost, în mod evident, va fi negativ”, a declarat Moissinac.
„Parisul a stabilit de mult timp tendințele în tot ceea ce (are legătură cu) micromobilitatea”, a adăugat el. „Dar acest lucru s-a schimbat, iar acest weekend este exemplul perfect al acestui lucru …Fiecare capitală din Europa crește aceste servicii; Parisul este singurul care dă înapoi.”
Anne Hidalgo, primarul socialist al Parisului, a declarat duminică că „mai mult de 100.000 de alegători este foarte pozitiv și încurajator” și că primăria va organiza sondaje similare cu privire la alte probleme.
Primarul și șeful său de transport David Belliard, un politician verde, a declarat că scuterele electronice cu baterii nu sunt ecologice, deoarece au o durată de viață scurtă.
Hidalgo, care conduce orașul într-o coaliție cu Verzii, plănuiește să elimine complet mașinile diesel mai vechi, în timp ce restricționează utilizarea mașinilor în unele zone centrale ale Parisului anul viitor.
Aproximativ 800 de locuri de muncă sunt în pericol din cauza interdicției e-scooter, iar operatorii, care încă mai au licențe în alte orașe franceze și care au, de asemenea, servicii de biciclete, au declarat că vor încerca să ofere personalului opțiuni în altă parte.
„Cea mai mare parte a cererii pe care o vedem în scutere va merge către e-bikes”, a spus Moissinac. „Ele sunt mai puțin controversate”.
Sursa – www.ft.com