În această perioadă , o navă cu peste 71.000 de tone de porumb ucrainean, va pleca din portul Constanţa. Este, de fapt, primul transport de acest tip, de la declanșarea războiului din Ucraina, scrie Reuters.
Aşadar, nava a fost încărcată în portul Constanța, fiind prima operațiune de acest fel de la invadarea Ucrainei de către Rusia pe 24 februarie, a declarat directorul operatorului portuar Comvex, Viorel Panait.
În condițiile în care porturile maritime ale Ucrainei sunt blocate de la începutul războiului, în urmă cu mai bine de două luni, al patrulea mare exportator de cereale din lume a fost nevoit să trimită transporturile cu trenul prin granița sa vestică sau prin micile sale porturi de pe Dunăre în România.
astfel, „Aceasta este prima navă cu porumb ucrainean care părăsește portul”, a declarat președintele Comvex, Viorel Panait, pentru Reuters.
Nava care a preluat încărcătura este Unity N, potrivit unui martor Reuters.
În contextul activităţii, Comvex operează terminalul de cereale cu cea mai rapidă încărcare din Europa, care poate procesa până la 70.000 de tone pe zi, precum și un terminal de manipulare a mineralelor, a precizat Panait, care este și președintele Asociației de Afaceri a Portului Constanța.
În plus, la începutul săptămânii, operatorul a finalizat încărcarea a aproximativ 35.000 de tone de minereu de fier ucrainean, iar o a doua navă este așteptată să fie încărcată în jurul datei de 15 mai, a spus el.
În opinia sa, „Comparativ cu momentul inițial, când toată lumea căuta alternative, coridoarele de transport pentru aceste exporturi se conturează încet-încet”, a spus Panait.
În ultima perioadă, aproximativ 80.000 de tone de cereale ucrainene au fost trimise la Constanța până în prezent, iar alte 80.000 de tone au fost aprobate și sunt pe drum, a declarat marți managerul Portului Constanța.
Transporturile sunt îngreunate de infrastructura care conectează portul constănțean, a mai spus Panait.
De altfel, „Infrastructura din jurul portului este o problemă pentru toate activitățile economice din România … accesul lent generează costuri suplimentare în aceste industrii”, a precizat Panait.
Președintele Asociației de Afaceri a Portului Constanța a salutat planurile guvernului român de a reabilita mai multe linii de cale ferată care leagă porturile de frontierele ucrainene.