Pierderile anuale de investiții ale SoftBank din fondurile sale Vision au atins un nivel record de 5,3 miliarde de yeni (39 miliarde de dolari), chiar și în condițiile în care conglomeratul tehnologic a lansat o serie de vânzări de active pentru a face față evaluărilor în scădere și creșterii ratelor dobânzilor la nivel mondial.
Pentru anul fiscal până în martie, compania japoneză a înregistrat o pierdere netă de 970,1 miliarde de yeni, comparativ cu o pierdere de 1,7 miliarde de yeni în anul precedent. Analiștii se așteptau la o pierdere de numai ¥166,5 miliarde, potrivit S&P Capital IQ. În trimestrul din martie, pierderile de investiții de la Vision Fund 1 și 2, precum și de la fondurile sale din America Latină, s-au ridicat la 250 de miliarde de yeni.
SoftBank a trecut la ceea ce fondatorul Masayoshi Son a numit „modul de apărare”, oprind noile investiții ale fondurilor sale, pregătindu-se pentru listarea designerului său de cipuri din Marea Britanie, Arm, și reducându-și în continuare participația în grupul chinez de comerț electronic Alibaba.
De asemenea, este aproape de un acord de vânzare a managerului de active Fortress Investment Group către fondul suveran de investiții din Abu Dhabi, Mubadala, pentru suma de 3 miliarde de dolari, potrivit unor persoane apropiate de discuții.
În timp ce evaluarea unora dintre cele mai mari investiții publice ale grupului, cum ar fi grupul sud-coreean de comerț electronic Coupang și compania chineză Didi Global, s-a redresat în timpul trimestrului din martie, analiștii au declarat că pierderile din portofoliul său privat au fost mai mari decât se așteptau.
Kirk Boodry, analist la Astris Advisory Japan, a declarat că este probabil ca poziția conservatoare a SoftBank să continue pe fondul incertitudinii persistente de pe piață după prăbușirea creditorului american Silicon Valley Bank și în timp ce băncile centrale din întreaga lume își continuă lupta împotriva inflației.
„Mediul este cu siguranță mai dificil, deoarece ratele dobânzilor au crescut și nu avem încă o vizibilitate reală a unei pauze. În acest tip de mediu, va fi dificil pentru SoftBank, deoarece împrumută mulți bani”, a declarat Boodry.
Grupul japonez a vândut acțiuni Alibaba în valoare de aproximativ 7,2 miliarde de dolari în ultimul trimestru prin contracte forward preplătite, după o vânzare record de 29 miliarde de dolari anul trecut.
Vânzările la termen, dezvăluite printr-o analiză a Financial Times a documentelor de reglementare depuse la Comisia pentru valori mobiliare și burse din SUA, vor reduce în cele din urmă participația SoftBank în grupul chinez de comerț electronic de 262 de miliarde de dolari la doar 3,8 %.
În plus față de vânzarea acțiunilor Alibaba, SoftBank se pregătește, de asemenea, pentru o ofertă publică inițială blockbuster a Arm la New York.
Son s-a îndepărtat de ochii publicului, concentrându-și energia pe schimbarea modelului de afaceri al Arm, astfel încât să poată genera venituri mai mari înainte de listarea sa în acest an.
Pentru ultimul trimestru, Arm a înregistrat o pierdere netă de 6,2 miliarde de yeni, comparativ cu un profit de 10,1 miliarde de yeni cu un an mai devreme, în timp ce veniturile au crescut cu 28% la 92,8 miliarde de yeni.
Sursa – www.ft.com