Un grup de investitori instituționali ai Nestlé a sporit presiunea asupra celei mai mari companii alimentare din lume pentru a deveni mai puțin dependentă de produsele nesănătoase și a avertizat că supraconsumul de către consumatori de bunuri ambalate cu valoare nutritivă limitată prezintă „riscuri sistemice” pentru randamentele financiare.
Acționarii cu mai mult de 3 miliarde de dolari în active combinate sub administrare cer grupului cu sediul în Elveția să stabilească un obiectiv pentru a crește proporția veniturilor sale din alimente și băuturi mai sănătoase. Înaintea adunării generale anuale a Nestlé de joi de la Lausanne, aceștia au declarat că sunt pregătiți să „escaladeze” problema dacă directorii nu le vor aborda îngrijorările.
Declarația publică, coordonată de organizația caritabilă de investiții responsabile ShareAction și semnată de instituții, inclusiv Legal & General Investment Management și mai multe fonduri de pensii publice, este cea mai recentă inițiativă dintr-o campanie de lungă durată a acționarilor preocupați să împingă companiile alimentare să își facă produsele mai hrănitoare.
Mai multe guverne au introdus taxe pe produsele cu conținut ridicat de zahăr și restricții privind publicitatea, în timp ce industria este supusă unei examinări tot mai atente cu privire la măsura în care contribuie la obezitatea globală.
Intervenția investitorilor vine chiar și în condițiile în care Nestlé, ale cărei mărci de dulciuri includ KitKat, Milkybar și Smarties, a devenit recent mai deschisă în ceea ce privește valoarea nutritivă a gamei sale de produse.
Declarația – printre semnatarii căreia se numără EOS de la Federated Hermes, care acționează în numele clienților pe probleme de mediu, sociale și de guvernanță și îi consiliază în ceea ce privește votul la AGA – este, de asemenea, în ciuda angajamentului companiei de a publica un obiectiv de creștere a vânzărilor de produse mai sănătoase.
Grupul a declarat că solicită ca Nestlé – al cărui portofoliu cuprinde, de asemenea, cerealele Cheerios, tăițeii Maggi și pastele Buitoni – să precizeze un obiectiv pentru proporția veniturilor sale din alimente mai sănătoase, în timp ce compania a declarat că obiectivul ar fi creșterea vânzărilor de astfel de produse în termeni absoluți.
Nestlé, care a declarat că a „stabilit un nou standard în ceea ce privește transparența corporativă” în întreaga industrie, a dezvăluit luna trecută că mai puțin de jumătate din portofoliul său de produse de larg consum ar putea fi considerat „sănătos”, folosind o definiție general acceptată.
Mark Schneider, directorul general, a declarat că Nestlé a făcut progrese în reducerea sodiului, a zahărului și a grăsimilor saturate. Cu toate acestea, el a indicat, de asemenea, că există limite în ceea ce privește măsura în care compania ar putea împinge alternativele mai sănătoase și că tratamentele precum ciocolata nu sunt menite să fie sănătoase.
În timp ce coaliția de investitori a declarat că a salutat creșterea gradului de informare din partea Nestlé, aceasta a adăugat că supermarketurile au fost „inundate cu alimente mai puțin sănătoase, cauzând daune semnificative sănătății populației” și că acest lucru a creat „riscuri sistemice pentru randamentul investitorilor”.
Investitorii au declarat că doresc să lucreze „constructiv” cu consiliul de administrație, dar au adăugat că sunt dispuși „să intensifice angajamentul nostru” dacă compania nu reușește să ofere asigurările necesare.
„Nu au reușit să stabilească un obiectiv în modul în care am fi vrut noi”, a declarat Jessica Attard, director de program la ShareAction. „Răspunsurile Nestlé la multe dintre întrebările noastre au fost destul de slabe”.
Ea a adăugat că o rezoluție a acționarilor pentru a crește presiunea asupra Nestlé a fost „pe masă” pentru anul AGA, dar „am fost de acord să amânăm, pe baza faptului că Nestlé au fost de acord să continue să se angajeze cu noi”.
Nestlé a declarat: „Suntem prima companie care raportează valoarea nutritivă a întregului nostru portofoliu global în raport cu o singură schemă de profilare a nutrienților, recunoscută la nivel extern.
„Suntem hotărâți să ne menținem poziția de lider al industriei în domeniul nutriției: Nestlé s-a clasat pe primul loc în topul Indexului global de acces la nutriție în 2021 și 2018 și s-a clasat pe primul loc în domeniul de măsurare a nutriției din cadrul World Benchmarking Alliance.”
Sursa – www.ft.com