Ministerul Transporturilor a definitivat strategia de vânzare a CFR Marfă. Banii obţinuţi vor fi folosiţi pentru finanţarea domeniilor bugetare deficitare. Mai exact vor acoperi găurile de finanţare a Guvernului, scrie România liberă.
Societatea CFR Marfă, care operează jumătate din transportul feroviar din România, riscă să o ia pe urma altor active importante ale statului, cum ar fi BCR, privatizate şi cu banii obţinuţi din privatizare dispăruţi fără urmă.
Potrivit strategiei de privatizare a societăţii, banii obţinuţi, estimaţi anterior de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, la un miliard de euro, vor fi folosiţi „în scopul creşterii veniturilor bugetare necesare finanţării suplimentare în domeniile prioritare deficitare în privinţa resurselor bugetare”.
Tradusă, această exprimare alambicată spune că banii vor merge la buget, de unde vor fi repartizaţi cum va dori Ministerul Finanţelor. „Potrivit legii, suma obţinută din privatizare trebuie să se direcţioneze către bugetul de stat. Ministerul Transporturilor va solicita alocarea sumei obţinute strict către investiţii în domeniul feroviar”, a declarat consilierul ministrului, Teodor Postelnicu.
Sumele încasate din vânzarea mai multor active ale statului în anii trecuţi, printre care şi cea mai importantă bancă din România, BCR, urmau să alimenteze Fondul Naţional de Dezvoltare. Din cele 11 miliarde de lei colectate la Fond, doar 500 milioane de lei au mers efectiv pentru investiţii, iar 10,5 miliarde lei au fost folosite pentru acoperirea deficitelor din Trezorerie.