Guvernul olandez a oferit statului român, în urmă cu patru ani, 400.000 de euro pentru un proiect menit să protejeze de inundaţii zona în care se află şi Şantierul Naval din Galaţi, proprietate a companiei olandeze Damen Shipyards. Guvernul României nu a mai realizat lucrările respective, iar acum şantierul este inundat şi se află în afara digului de protecţie, la fel ca şi alte companii aflate pe malulul fluviului, publică Romania Libera.
„Inundaţiile s-au produs din cauza «strangulării» cursului Dunării, prin digul construit în 1979 pe malul dobrogean, pentru transformarea unor suprafeţe de baltă în lanuri de cereale.
Apoi, din cauza transformării a 5.000 ha din Lacul Brateş în terenuri agricole, zona şantierului naval, a Porturilor Docuri şi Bazinul Nou şi a restului platformei industriale nu mai poate fi apărată de nici un dig, pentru că orice creştere a nivelului Dunării determină inundarea prin infiltraţii, din cauză că există o comunicaţie la nivelul pânzei freatice între albia Dunării şi zona Lacului Brateş”, explica în urmă cu doi ani fostul director al şantierului Gelu Stan.
După ce au trecut inundaţiile din 2006, nu i-a mai păsat nimănui de convenţia cu Olanda. Acum şantierul naval este acoperit de ape mai mult decât în 2006, iar dacă atunci pagubele au fost cifrate la 1,5 milioane euro, la care s-au adaugat penalizările din întârzierea livrării navelor, acum pagubele vor fi cu mult mai mari.