Peste 90.000 de localnici, dar mai ales turiști străini, cu predilecție nemți și austrieci, au reușit să doboare recordul de bere și mâncare consumată în centrul orașului Sibiu, pe parcursul ultimelor patru zile, când în cortul din Piața Mare a orașului au curs 535 de hectolitri de bere și s-au consumat peste cinci tone de mâncare tradițională, de la celebrii cârnați bavarezi, până la murăturile binecunoscute ungurești, a precizat luni, Bogdan Brylynski, purtătorul de cuvânt al evenimentului.
Oktoberfestul sibian s-a numit și în acest an Cibinfest, o manifestare inspirată din landul Bavaria, de unde a venit muzica. S-a dansat pe mese, s-au ciocnit nenumărate halbe de bere românească, Ursus, partenerul evenimentului, asta pentru că acest festival al berii, a dus lipsă de berea locală, Trei Stejari a dispărut de pe piață, după ce fabrica a intrat în insolvență. Nostalgici după halbele de Trei Stejari și Sadu, sibienii au uitat repede gustul berii sibiene și s-au luat la întrecere, consumând alte mărci de bere. Dacă anul trecut, s-a consumat o sută de hectolitri de bere, pe zi, în acest an, s-a consumat cu 50 % mai mult.
Culmea ironiei, Cibinfestul sibian a fost pus pe picioare și dezvoltat de un tânăr crescut în București, venit la Sibiu, Andrei Drăgan Răduleț, nepotul proprietarului fabricii de bere locală, Trei Stejari, brandul cu care sibienii se mândreau mai ales înainte de 1989.
„Avem foarte mulți oameni încă de la prima ediție. Sași plecați și întorși, dar și mai mulți angajați nemți ai firmelor de la Sibiu și toți ne spun că se distrează foarte bine. Noi nu încercăm să copiem Oktoberfestul german, noi dorim o rețetă pe care publicul o agreează. Nemții care vin aici, recunosc imediat atmosfera și se distrează foarte bine. La Brașov este un Oktoberfest. Noi din start am plecat pe ideea că trebuie să fie un festival de bere, însă mult mai civilizat. Anul trecut, puteam număra patru persoane care s-au îmbătat prea tare. Sunt foarte bine conectat cu firma de pază și știu în permanență ce se întâmplă. Se consumă sute de hectolitri de bere. Patru sute de hectolitri de bere, în patru zile”, a precizat Andrei Drăgan Răduleț.
Potrivit acestuia, în acest an s-a consumat mai multă bere, pentru că a fost mai cald.
„Eu m-am mutat în Sibiu, din București. Berea sibiană? Eu m-aș fi bucurat să fi putut crește un brand local de bere. Îmi pare rău, având în vedere că berea Trei Stejari a fost din familia mea, fabrica. Unchiu-meu a fost proprietarul fabricii, a intrat în insolvență fabrica. Sper ca într-o bună zi să se găsească o formulă, ca măcar să se păstreze rețeta și brandul… Însă, avem în acest an, rețete doar pentru Cibinfest. Caș de carne. Arată ca un chec din carne și este adus de un brand local, Bătrânu Sas”, spune Andrei Drăgan Răduleț.
În interiorul cortului mare cât aproape toată Piața Mare, l-am căutat pe Bătrânu Sas și am dat peste un tânăr sibian, de 28 de ani, administratorul și asociatul firmei care stă în spatele brandului Bătrânu Sas. Ei bine, brandul local de mezeluri Bătrânu Sas a pornit de la un bătrân sas, inginer care lucrat la fabrica Scandia Sibiu, un anume domn Roth, decedat între timp. Rețetele acestuia au fost îmbunătățite de partenerul său român, tatăl lui Adrian Munteanu, cel care acum se pregătește să se specializeze în Germania, pentru a aduce, în premieră, pe piața sibiană, șunca crudă nemțească.