„Bătrânu sas de la care a pornit numele magazinelor noastre, brandul, nu mai este din păcate. Bătrânu sas a fost de fapt un inginer sas, sibian, angajat al Scandia Sibiu, domnul Roth. Tatăl meu a avut o carmangerie, unde a lucrat împreună cu domnul Roth. Noi l-am stimat întotdeauna pe domnul Roth, pentru că el, din orice situație, făcea mai mult, găsea soluții la orice. Asta a fost din 1998 până în 2001. Pasiunea mea dintotdeauna a fost mâncarea. Carmangeria am vândut-o în 2001. Eu m-am ocupat de studii, am studiat un an arta culinară în SUA, tatăl meu s-a ocupat de hrană la armată. În 2010 am plecat în SUA. Când m-am întors am spus să redeschidem carmangeria. Trebuie să recunosc că fratele meu s-a gândit la numele Bătrânu Sas, eu nu am fost inițial de acord, am spus că nu ne reprezintă pe noi, chiar dacă noi am plecat de la rețetele domnului Roth, pe care le-am îmbunătățit”, a precizat Adrian Munteanu, administrator asociat al rețelei de magazine cu mezeluri, Bătrânu Sas.
Adrian Munteanu spune că a fost o idee foarte bună acest nume, „pentru că reprezintă Sibiul, ne reprezintă de fapt și pe noi, pentru că ne facem treaba mai riguros”.
Cu un brand inspirat din încrederea românilor în sași, dovedită mai ales la alegerile din ultimii 14 ani, în procentele record obținute de Klaus Iohannis, Bătrânu Sas a pătruns atât de bine pe piața locală de magazine încât acum se pregătește să deschidă al patrulea magazin. În cifre, Bătrânu Sas are o cifră de afaceri de o jumătate de milion de euro. Secretul? Rețete săsești și nemțești.
„Din produsele săsești, avem cârnațul bavarez, care este prelucrat după o rețetă bavareză, dar adus pentru noi. E făcut fin, e făcut pastă, e exclusiv din carne de porc. Noi lucrăm produsele, peste 90 la sută, doar cu carne de porc. E ca și gust, dar și ca și consistență e un produs fin. Nu cade greu. Un kilogram din acest produs costă 24,90 lei. De foarte mult timp am lucrat la o rețetă și am făcut peste 30 de probe, până am ajuns la caș de carne. E în formă de chec, de cozonac. Este o pastă fină, din pulpă de porc, are o notă ușor condimentată, este savuros”, a explicat Adrian Munteanu.
El a mai spus că fabrica face și un leberwurst. „Secretul stă în jumările de casă, care se pasează. Urmează ca eu să merg la o specializare în Germania să aducem în sfârșit la noi, ceea ce lipsește pe piața noastră, șunca crudă, cum au nemții, care necesită un timp mai îndelungat de maturare, dar rezultă un produs superior. O mare parte din succesul nostru se datorează faptului că oferim calitate și datorită brandului. La calitate, e foarte mult loc pe piață. Dacă vii cu un produs de calitate, ai foarte mari șanse să reușești. Dacă omul a gustat și a fost mulțumit, e dispus să plătească un preț un mic mai mare”, a explicat Adrian Munteanu.
La Cibinfest s-a putut consuma și celebrul păstrăv în fulgi de porumb, un produs unic în județul Sibiu, după o rețetă dusă la perfecțiune de bucătarii de la cea mai mare păstrăvărie din România, Păstrăvăria Albota.
De asemenea, la Cibinfest au fost prezenți și cei 170 de membri ai Clubului Economic German, pentru că „atmosfera este asemănătoare cu Oktoberfestul din Bavaria”, este de părere directorul Clubului, consilierul județean, Wiegand Fleischer.
Și austriecii stabiliți cu afaceri la Sibiu nu au lipsit de la Cibinfest.
„Seamănă cu Oktoberfestul din Bavaria. Sunt foarte mulți oameni, e plin cortul, muzică frumoasă, berea bună, atmosfera frumoasă. Berea sibiană? Dacă berea noastră sibiană nu mai este, era foarte bună, bem bere Ursus, o bere bună, susținătorul evenimentului. E plin de austrieci aici”, a declarat Andreas Huber consul onorific al Austriei la Sibiu.
Marele absent al ediției din acest an a Cibinfestului a fost primarul Klaus Iohannis, cel care în fiecare an dădea cep primului butoi de bere, după modelul primarului din Munchen.
Dacă la Sibiu, în patru zile, 90.000 de oameni au venit la Cibinfest, în Germania, la Oktoberfestul care durează 16 zile, vin circa șase milioane de vizitatori în fiecare an. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)