– Clienții care doresc să renunțe la vechile abonamente sunt adesea atrași de oferte noi, cu tarife semnificativ reduse comparativ cu cele din anii anteriori
Un număr tot mai mare de români și companii aleg să renunțe la serviciile furnizorilor de telefonie fixă și mobilă, din diverse motive. Printre acestea se numără impactul crizei economice, multe familii având 2-3 abonamente la rețelele mobile și alte servicii pe rețele fixe, căutând soluții pentru a reduce cheltuielile prin limitarea convorbirilor sau chiar anularea unor abonamente.
Pentru a menține clienții în portofoliu, operatorii telecom recurg frecvent la două strategii principale: fie oferă un nou plan tarifar cu prețuri mai mici decât cele actuale, fie analizează istoricul apelurilor clientului pentru a propune un alt tip de abonament care să corespundă mai bine nevoilor acestuia.
Vodafone România, al doilea jucător pe piața telecomunicațiilor după venituri și numărul de utilizatori (aproape 9 milioane), resimte indirect dificultățile întâmpinate de clienți. “Între ianuarie și martie 2009, numărul abonaților Vodafone România a scăzut cu aproximativ 61.000, comparativ cu trimestrul anterior. Este normal să observăm o încetinire în ritmul creșterii”, afirmă reprezentanții companiei.
„Am avut un abonament timp de patru ani la Vodafone, costând 7,5 euro lunar fără TVA, ce includea 200 de minute către două numere favorite și tarif special de 1 cent pe minut.
Dorința mea era să renunț deoarece aveam încă un alt abonament activ în aceeași rețea. La doar trei zile după solicitare am fost contactat pentru o nouă ofertă. Astfel am primit o propunere pentru doar 5,5 euro lunar ce includea 500 minute gratuite, plus alte beneficii precum SMS-uri nelimitate”, ne-a relatat Vlad M., client Vodafone.
În primul trimestru, Orange România, liderul pieței telecom din punctul de vedere al veniturilor și al bazei clienților (cu peste 10 milioane), a pierdut aproximativ 240.000 clienți.
Întrebați despre strategia lor pentru minimizarea pierderilor în rândul clienților existenți, reprezentanții Orange au subliniat că își vor adapta ofertele conform cerințelor consumatorilor. “Pe parcursul anului am implementat diverse inițiative menite să sprijine clienții în această perioadă dificilă prin reducerea tarifelor atât pentru abonați cât și pentru utilizatorii prepaid”, au declarat oficialii companiei.
Continuarea poate fi găsită în Gândul