Starea parcului auto național la sfârșitul lunii martie 2010
Conform datelor furnizate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor din cadrul Poliției Române, parcul auto național număra, la data de 31 martie 2010, peste 5,3 milioane de autovehicule. Aceasta reprezintă o scădere cu 27.279 unități comparativ cu începutul acelei luni.
Analizând datele din martie 2010 în raport cu aceeași lună a anului anterior, se observă o diminuare semnificativă a înmatriculărilor noi, care au scăzut cu aproximativ 48,33%, ajungând la un total de doar 5.404 vehicule. Astfel, numărul total al autovehiculelor aflate pe drumurile din România s-a ridicat la finalul lunii martie la cifra impresionantă de 5.305.721.
În ceea ce privește preferințele consumatorilor români pentru mărci auto în luna martie, Dacia s-a menținut pe prima poziție în topul vânzărilor cu un total de 836 unități comercializate; totuși, aceasta a reprezentat o scadere drastică de 56,21% față de aceeași perioadă din anul precedent.
Hello! It seems like your message might be empty. How can I assist you today?
Pe locul doi s-a situat Volkswagen care a reușit să vândă aproape 480 unități în luna respectivă; această performanță reflecta o reducere semnificativă de aproximativ 51,13% comparativ cu martie anul trecut. Ford completează podiumul vânzărilor autohtone având un total de 394 vehicule comercializate și o scadență mai moderată decât celelalte mărci – doar -25,38% față de perioada similarã din anul anterior.
La polul opus al clasamentului se aflăm mărci precum Alfa Romeo și GWM care au reușit să vândã câte trei unitãți fiecare; urmate îndeaproape de Mini (tot trei unitãți). Alte branduri precum Dodge sau Ferrari au avut rezultate slabe și ele – câte două exemplare fiecare – iar Cadillac sau Jaguar nu au reușit să depașească pragul unei singure vânzări pe parcursul acelei luni.
Aceste statistici subliniazǎ provocările întâmpinate pe piața auto românească în context economic dificil și schimbările comportamentale ale consumatorilor într-un mediu competitiv tot mai complex.