În cadrul cardurilor pentru alimente, ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a început marți, 17 octombrie 2023, plata unei noi tranșe pentru alimentarea cardurilor sociale destinate persoanelor vulnerabile. Noua tranșă, în valoare de aproximativ 625 milioane de lei, va asigura încărcarea cardurilor sociale.

Pracric aceste ajutoare financiare sunt acordate o dată la două luni. Beneficiază de ele următoarele categorii de persoane:

  • pensionarii sistemului public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri lunare realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei, pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • persoanele – copii și adulți – încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri lunare proprii realizate sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 1.700 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile monoparentale ale căror venituri lunare realizate pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei pentru tranșele din anul 2022, respectiv mai mici sau egale cu 675 lei pentru tranșele din anul 2023;
  • familiile și persoanele singure care au stabilit dreptul la ajutorul social;
  • persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Ce trebuie să faceți dacă v-ați pierdut cardul pentru alimente sau ați uitat codul PIN?

În cazul în care v-ați pierdut cardul pentru alimente și mese calde sau dacă este blocat temporar, trebuie să anunțați imediat pe emitentul cardului, apelând serviciul de Asistență Clienți. Emiterea unui nou card și expedierea sa la adresa dumneavoastră se vor face, prin grija emitentului, în termen de 60 de zile de la data la care ați anunțat că v-ați pierdut cardul.

În cazul în care v-ați uitat codul PIN, accesați opțiunea „reamintire PIN” din aplicația mobilă sau sunați Serviciul Asistență Clienți al emitentului (telefon sau E-mail) pentru a primi un nou PIN.

  • EDENRED ROMÂNIA SRL: Telefon: 021 301 33 03 / Email: scard@edenred.com;
  • SODEXO PASS ROMÂNIA: Telefon: 021 204 46 64 / Email: socialplus.ro@sodexo.com;
  • UP ROMANIA SRL: Telefon: 0374 66 22 73 (apoi tasta 6) / Email: info@upromania.ro.

Pentru informații referitoare la suma disponibilă pe card, blocare card, asistență utilizatori, apelați la 0374 66 22 73, tastați 6 si introduceți cele 16 cifre de pe fata cardului, apoi diez (#).