În opinia sa, „Noua mea înțelegere a aurului de 14 carate este că este de fapt un metal al naibii de bun”, spune bijutierul britanic Andrew Geoghegan. După ce a fost „un pic mai degrabă fixat” pe aurul de 18 carate și platină, el va oferi metalul cu carataj mai mic pentru prima dată în istoria de 25 de ani a mărcii sale omonime.
Colecția sa Emergence, lansată pe 7 aprilie, cuprinde trei inele disponibile în aur galben, roz sau alb de 14 sau 18 carate, sau platină, pentru cereri personalizate. Geoghegan spune că proporția mai mare de alte metale în aurul de 14 carate, în comparație cu cel de 18 carate, înseamnă că are o „duritate superioară” care avantajează montarea pietrelor și oferă diferite nuanțe de culoare.
„Vrem să le oferim comercianților cu amănuntul și clienților mei posibilitatea de a alege și, atâta timp cât aurul se potrivește cu etosul mărcii noastre de înaltă calitate și adecvat scopului, atunci este fantastic”, spune el. „Sunt peste tot”.
Lansarea coincide cu o creștere mai largă a utilizării aurului de 14 carate în rândul bijutierilor britanici – ceva deja popular în SUA.
Andrew Geoghegan Inel Emergence Halo
Brandul de bijuterii fine Annoushka lansează în luna mai prima sa colecție completă din aur de 14 carate, care prezintă un lanț cu un design puternic în trei scale diferite. „Prețul aurului este destul de ridicat (a depășit 2.000 de dolari pe uncie în luna martie), ceea ce, având în vedere că eu proiectez în mod normal în aur masiv de 18 carate, are un efect uriaș asupra a tot ceea ce facem”, spune fondatorul Annoushka Ducas. „Vreau ca (lanțul) să aibă un fel de dimensiune și să nu fie prea delicat, iar, pentru a face acest lucru în aur, 14 carate oferă o oportunitate mai comercială. Făcând acest lucru, mă ajută să mă concentrez poate pe un public puțin mai tânăr.”
Minka Jewels a adăugat în noiembrie inele și cercei de 14 carate cu pietre mai puțin costisitoare la colecția sa existentă Athena din aur de 18 carate. Un inel cu topaz albastru cu montură din aur galben de 14 carate și bandă din argint costă 350 de lire sterline, în comparație cu 5.750 de lire sterline pentru un inel de 18 carate cu turmalină albastră/verde. Fondatoarea Lucy Crowther a dorit să ofere un „preț de achiziție ceva mai ușor”, destinat clienților mai tineri.
Cercei Minka Athena din aur galben și topaz Athena
Cu toate acestea, gândindu-se că „lucrurile devin un pic mai strânse pentru toată lumea” în acest an, marca cu sediul la Londra lucrează la o colecție complet din aur de 14 carate care va fi lansată în luna mai.
Toate bijuteriile din aur vândute în Marea Britanie trebuie să fie marcate prin lege. Iar numărul de articole din aur de 14 carate marcate de cele patru birouri de analiză din țară a crescut cu 40,9% de la an la an, ajungând la 276.915 în 2022, depășind creșterea generală de 3,9% a întregului aur marcat.
Prin comparație, numărul de articole din aur de 18 carate marcate a crescut cu 5,2%, ajungând la 785.370 în aceeași perioadă. Totalul pentru nouă carate, cea mai mică, dar cea mai comună dintre mărcile de finețe ale aurului, a scăzut cu 2,2%, ajungând la 2 509 491 de articole.
Will Evans, directorul general al Goldsmiths’ Company Assay Office din Londra, care a furnizat cifrele, spune că a existat întotdeauna o cerere puternică pentru marcajul aurului de 14 carate din partea „sectorului bijuteriilor etnic turcești” din Marea Britanie, dar creșterea recentă se datorează creșterii numărului de mărci globale care vând online în Marea Britanie. „Marea Britanie a fost întotdeauna lider în ceea ce privește bijuteriile de nouă carate”, spune el. „Restul lumii vede 14 carate ca fiind acel nivel de intrare”.
Will Evans: „Restul lumii (în afară de Marea Britanie) consideră că 14 carate reprezintă nivelul de bază” © Anna Gordon pentru FT
El spune că aurul de nouă carate are „o reputație de jos pe piață” în mare parte a lumii. Acesta conține 37,5 % aur, față de 58,5 % pentru 14 carate și 75 % pentru 18 carate.
Ghidurile Comisiei Federale pentru Comerț din SUA afirmă că produsele fabricate din aur de mai puțin de 10 carate nu ar trebui să fie denumite „aur”.
Prin urmare, creșterea în SUA determină marca britanică By Pariah să treacă de la aur de nouă carate la aur de 14 carate. Vânzând deja acolo prin Net-a-Porter și Goop, va lansa modele de 14 carate cu patru noi depozitari americani până în iunie. „Trebuie să fim aliniați pe toate panourile”, spune Sophie Howard, fondatoarea By Pariah. „Devine prea confuz pentru client (altfel)”.
By Pariah a lansat luna trecută prima sa colecție completă de bijuterii fine din aur de 14 carate și intenționează să elimine treptat oferta de nouă carate de pe site-ul său până în iunie. Bijutierul londonez Ruth Tomlinson a început să lucreze în aur galben de 14 carate pentru a se adapta pieței americane în urmă cu aproximativ 10 ani. În prezent, acest metal reprezintă aproximativ 70 la sută din vânzări și constituie cea mai mare parte a noii colecții de mireasă a brandului său omonim, lansată luna viitoare.
Ruth Tomlinson inel cu diamant șampanie
Inel cu diamant gri Ruth Tomlinson
„Am folosit-o din ce în ce mai mult de-a lungul anilor, deoarece am descoperit că se potrivește cam tuturor tonurilor de piele”, spune Tomlinson. „Este destul de discret și subtil; are un aer de aur vechi.” Ea spune că este „mai cald” și „mai versatil” decât 18 carate, deoarece se potrivește cu multe pietre prețioase de diferite culori.
Pe măsură ce familiaritatea cu aurul de 14 carate crește, cererea consumatorilor britanici este în creștere. Comenzile pentru piesele din aur galben de 14 carate la brandul britanic Lylie au crescut cu 71,4% de la an la an în 2022, comparativ cu o creștere de 3,6% pentru 18 carate și o scădere de 3,3% pentru nouă carate.
„S-a simțit american în trecut, dar este într-adevăr în creștere în tracțiune (în Marea Britanie)”, spune fondatorul Lylie, Eliza Walter.
Sursa – www.ft.com