Dominion a fost „iremediabil afectată” de difuzarea de către Fox a unor afirmații false potrivit cărora mașinile sale de vot au ajutat la furtul alegerilor 2020 din SUA, a declarat principalul investitor al companiei, la o zi după ce a obținut o înțelegere istorică de 787,5 milioane de dolari de la radiodifuzorul conservator.
Trei achiziții care urmau să aibă loc înainte ca rețeaua de știri să înceapă să difuzeze afirmații potrivit cărora dispozitivele Dominion au fost responsabile de pierderea lui Donald Trump nu vor mai fi urmărite, a declarat miercuri pentru Financial Times Hootan Yaghoobzadeh, co-fondatorul firmei de capital privat Staple Street Capital.
„Pur și simplu nu are rost … marca a fost iremediabil afectată și afectată”, a adăugat Yaghoobzadeh, a cărui firmă a cumpărat o participație majoritară în Dominion în 2018. „Dacă sunteți un oficial electoral și într-un stat … chiar și în cazul în care 10% sau 20% dintre alegătorii tăi cred aceste minciuni despre Dominion sau un anumit procent, este o opțiune mai greu de ales”.
Staple Street, fondată de Yaghoobzadeh și Stephen Owens în 2010, a plătit inițial aproximativ 40 de milioane de dolari și a strâns mai mult de 30 de milioane de dolari de datorii de la un mic creditor numit PennantPark pentru a-și finanța participația de control în Dominion, care era la acel moment o afacere cu sediul în Denver cu doar 10 milioane de dolari în profituri operaționale.
În cei doi ani care au precedat alegerile din 2020, echipa de conducere a Dominion a extins câștigurile de patru ori și jumătate, a declarat Yaghoobzadeh, și a avut „o linie de vedere reală pentru a crește semnificativ afacerea și a experimenta o creștere explozivă”.
Directorul executiv John Poulos, care a început Dominion cu investiții de la prieteni și familie cu două decenii înainte, a lucrat cu Staple Street pentru a o diversifica de la vânzarea de mașini de vot greoaie. Planul lor era să își extindă serviciile de software și contractele de întreținere care ar fi creat vânzări recurente care sunt mai bine evaluate de Wall Street, a declarat Yaghoobzadeh.
Deși Dominion aducea până la 45 milioane de dolari pe an până în 2020, compania a pus în așteptare o serie de achiziții planificate până după alegerile din noiembrie.
Sistemele sale au fost folosite în 28 de state în timpul votului din 2020, ceea ce a pus-o direct în vizorul lui Trump și al aliaților săi atunci când au început să pretindă că votul a fost fraudat împotriva sa în favoarea președintelui Joe Biden.
După alegeri, Fox și alte rețele conservatoare au difuzat zeci de declarații defăimătoare despre companie, a susținut Dominion în mai multe procese pe care le-a intentat ulterior, inclusiv teorii ale conspirației care susțineau că afacerea a mituit oficiali electorali și a lucrat pentru răposatul lider al Venezuelei, Hugo Chávez.
Yaghoobzadeh a declarat că el și conducerea Dominion au decis să dea în judecată Fox la scurt timp după ce afirmațiile au început să fie difuzate, deoarece era „ușor să ne dăm seama că nu am fraudat alegerile” și era evident că televiziunea cel puțin „a ignorat adevărul”, ceea ce reprezintă standardul minim pentru a dovedi defăimarea în conformitate cu legislația americană.
Fox a negat în mod constant că a defăimat compania și ar fi recunoscut doar că instanța a constatat că „anumite afirmații despre Dominion sunt false” în urma acordului de marți. Acesta a susținut anterior că 2022 a fost „cel mai bun an al Dominion” în ceea ce privește veniturile, arătând datele citate de NPR care au arătat o „creștere netă a jurisdicțiilor care utilizează echipamente Dominion de la 2020” – deși povestea a recunoscut, de asemenea, că este posibil ca creșterea producătorului de mașini să fi fost zădărnicită.
Yaghoobzadeh a declarat că a fost „întristat” atunci când descoperirea premergătoare procesului a scos la iveală comunicări care au arătat că figurile cheie ale Fox nu au crezut niciodată că alegerile au fost furate, dar erau îngrijorați că ar pierde telespectatori dacă ar spune acest lucru în direct.
El a refuzat să comenteze dacă compania, care a obținut una dintre cele mai mari plăți pentru defăimare de la un grup media din SUA, va fi lichidată sau va fi redenumită, spunând doar că Staple Street „încearcă să își dea seama cu adevărat care sunt următorii pași”.
Dominion este „angajat față de clienții existenți”, a spus el, și se concentrează să facă „cea mai bună treabă pe care o putem face”.
Yaghoobzadeh a apărat mărimea plății, care a fost aproape jumătate din suma de 1,6 miliarde de dolari solicitată inițial de Dominion. „Viitorul afacerii a fost extrem de luminos”, a spus el, „iar această campanie de defăimare a furat acest lucru”.
Sursa – www.ft.com