EraVault, retailer de ceasuri de lux, anunță lansarea primului magazin al brandului în România, în urma unei investiții de peste 250.000 de euro. Magazinul este situat pe Calea Floreasca nr. 218.
EraVault oferă servicii de vânzare, cumpărare și consignație de ceasuri de lux, precum și consultanță de specialitate pentru cei pasionați de această industrie de nișă.
„Piața din România este în plină expansiune, o evoluție vizibilă mai ales după pandemie, când prețurile au atins niveluri record, iar investitorii au devenit interesați să cumpere ceasuri ca active, nu doar ca accesorii de lux. Unele ceasuri de lux au înregistrat creșteri de preț de peste 100% în ultimii ani, astfel că unii investitori au început să compare ceasurile de lux cu alte investiții pasive care au adesea randamente sub 10%. Ne așteptăm ca piața să continue să crească, dar nu va fi o surpriză să vedem corecții de preț”, spune Alexandra Bran, director de comunicare EraVault.
Până la sfârșitul anului 2024, compania își propune să investească peste 1 milion de euro în dezvoltare.
Prin intermediul EraVault, pasionații de ceasuri de lux pot achiziționa exact modelul pe care îl doresc pe bază de comandă individuală, dacă produsul nu se află în oferta companiei. Toate ceasurile vândute sunt însoțite de o dovadă de origine și de o garanție de un an.
Pentru o experiență de cumpărături specifice unui brand de lux, reprezentanții companiei recomandă o întâlnire individuală la sediul companiei din Calea Floreasca nr. 218, dar cei care preferă mediul online pot opta pentru achiziții directe pe site-ul companiei, www.eravault.com.
Potrivit specialiștilor din domeniu, Rolex, Patek Phillipe, Audemars Piguet și Richard Mille sunt în prezent cele mai căutate mărci de lux, poziție confirmată de evoluția puternică a prețurilor din ultimii ani și de listele de așteptare care pot ajunge la mai mulți ani. În România, cele mai bine vândute mărci sunt Rolex, Audemars Piguet, Vacheron Constantin, Patek Philippe, Richard Mille și Cartier.
În ceea ce privește tendințele în materie de design, există din ce în ce mai multe modele de ceasuri cu cadrane viu colorate, chiar și pentru cele mai conservatoare mărci, cum ar fi Rolex Oyster Perpetual cu cadran turcoaz sau Rolex Day-Date Puzzle.
Pe de altă parte, modelele sportive cu brățări integrate, precum Audemars Piguet Royal Oak, Patek Philippe Nautilus sau Vacheron Constantin Overseas, rămân populare.
Potrivit celui mai recent raport realizat de firma de consultanță Bain & Co în parteneriat cu Fondazione Altagamma, Asociația comercială a producătorilor italieni de bunuri de lux, în 2022, valoarea totală de vânzare cu amănuntul a pieței globale de lux a crescut cu 19%-21% în ritm anual, ajungând la 1.380 de miliarde de euro, și cu 8%-10% peste nivelul din 2019.
Potrivit aceleiași surse, vânzările de ceasuri noi au crescut cu 22%-24%, ajungând la un nivel record de 52 de miliarde de euro în 2022, ceea ce reflectă o cerere solidă pentru modelele de înaltă calitate și piesele iconice, dar creșterea a fost limitată de disponibilitatea scăzută a produselor. Vânzările de ceasuri la mâna a doua, estimate la alte 25-30 de miliarde de euro, au crescut rapid în 2022, alimentate de apetitul generațiilor Z și Y pentru oportunități de investiții și de revânzare, având în vedere stabilitatea considerabilă a acestei categorii în timpul crizelor. În ceea ce privește vânzările de pe piața secundară, compania de consultanță LuxeConsult preconizează o creștere a vânzărilor pe piața secundară de 3% în 2023 și de 10% în 2024, înainte de a înregistra o rată medie de creștere anuală compusă de 12% între 2025 și 2033.
Sursa – www.romaniajournal.ro