P&O Ferries se așteaptă să revină la profitabilitate încă din această lună, după ce a concediat anul trecut aproximativ 800 de navigatori pentru a introduce un model de personal mai flexibil.
Firma deținută de Dubai a declarat că scenariul său de bază de perspectivă a fost de a reveni la „generarea de câștiguri pozitive înainte de dobânzi, impozite și amortizare în aprilie 2023” în ultima sa depunere la Companies House pentru rezultatele sale 2021.
Firma a prognozat că piața sa turistică, care a fost puternic afectată de pandemie și recesiune, se va îmbunătăți în următorii cinci ani, iar volumele de marfă se vor recupera anul viitor. Compania plănuiește să treacă „creșteri semnificative ale prețurilor” atât în segmentul turistic, cât și în cel al transportului de marfă, din cauza nivelurilor ridicate ale inflației de anul trecut.
Dar, în cadrul unui „scenariu sever de scădere a tranzacțiilor”, P&O a avertizat, de asemenea, că verificările europene planificate post-Brexit în porturi ar putea limita călătoriile, ceea ce ar duce la o posibilă scădere cu 11% a volumelor de turiști în acest an și la o reducere cu 9% a volumelor de marfă.
Pierderile P&O au crescut la 375,6 milioane de lire sterline în 2021 de la 105,3 milioane de lire sterline în 2020, ceea ce a declarat că a stat la baza deciziei sale de a concedia 786 angajați anul trecut. Compania a reiterat că „acțiunile luate au fost necesare pentru sănătatea financiară pe termen lung a afacerii”. Aceasta a recunoscut că concedierile au fost „percepute negativ”, dar a susținut că sentimentul publicului „își va reveni treptat”.
Operatorul de feriboturi a declanșat o revoltă politică în martie anul trecut, când a concediat în mod ilegal aproximativ 800 de membri ai echipajului cu sediul în Marea Britanie, fără preaviz, unii dintre ei printr-un mesaj video. Directorul executiv al P&O, Peter Hebblethwaite, a recunoscut că societatea a încălcat legislația muncii în ceea ce privește concedierile și, în schimb, a plătit personalul cu pachete de concediere îmbunătățite.
Documentele au arătat că pachetele de concediere au costat 36,5 milioane de lire sterline.
Directorii firmei au declarat în documentul depus că există „o posibilitate mai puțin decât îndepărtată” de a primi o sancțiune financiară ca urmare a unei investigații civile în curs de desfășurare de către Serviciul de Insolvență din Marea Britanie, care anul trecut a decis să nu lanseze proceduri penale împotriva P&O în legătură cu concedierile sale.
Secretarul general al RMT, Mick Lynch, a declarat că a permite P&O Ferries și DP World „să scape fără nicio vină este o tendință profund periculoasă pentru toți lucrătorii din Marea Britanie și oriunde operează filialele DP World”.
P&O a declarat că lucrează din greu pentru a reveni la profitabilitatea pe termen lung în ceea ce a descris ca fiind o piață extrem de competitivă.
În primele trei luni ale anului 2023, P&O a declarat că a efectuat 45% din traversările cu feribotul de pasageri între Dover și Franța, mai mult decât concurenții săi.
Sursa – www.ft.com