LG din Coreea de Sud devine primul brand major de smartphone-uri care se retrage de pe piață

LG Electronics Inc din Coreea de Sud își va anula divizia de telefonie mobilă cu pierderi, după ce nu a reușit să găsească un cumpărător, o mișcare ce urmează să reprezinte primul brand de smartphone-uri importante care se retrage complet de pe piață.
Decizia sa de a renunța va lăsa cota de 10% în America de Nord, unde este marca nr. 3, care va fi înghițită de Samsung Electronics și Apple Inc, rivalul său intern fiind așteptat să aibă avantajul.

„În Statele Unite, LG a vizat modele cu preț mediu – dacă nu chiar foarte scăzut – și asta înseamnă că Samsung, care are mai multe linii de produse la preț mediu decât Apple, va putea atrage mai bine utilizatorii LG”, a spus Ko Eui- tânăr analist la Hi Investment & Securities.

Divizia de smartphone-uri LG a înregistrat pierderi de aproape șase ani, totalizând aproximativ 4,5 miliarde de dolari. Abandonarea sectorului extrem de competitiv ar permite LG să se concentreze pe domenii de creștere, cum ar fi componentele vehiculelor electrice, dispozitivele conectate și casele inteligente, se arată într-un comunicat.

În vremuri mai bune, LG a lansat pe piață devreme, cu o serie de inovații în domeniul telefoanelor mobile, inclusiv camere cu unghi ultra-largi și, în vârf în 2013, a fost al treilea producător de smartphone-uri din lume în spatele Samsung și Apple.

Dar mai târziu, modelele sale emblematice au suferit atât de neplăceri software, cât și hardware, care, combinate cu actualizări mai lente ale software-ului, au făcut ca marca să alunece constant. Analiștii au criticat, de asemenea, compania pentru lipsa de expertiză în marketing în comparație cu rivalii chinezi.
În timp ce alte mărci cunoscute de telefoane mobile, cum ar fi Nokia, HTC și Blackberry, au căzut, de asemenea, de pe înălțimi înalte, nu au dispărut încă complet.

Cota globală actuală a LG este de doar aproximativ 2%. Anul trecut, a fost livrat 23 de milioane de telefoane, comparativ cu 256 de milioane pentru Samsung, potrivit furnizorului de cercetare Counterpoint.

În plus față de America de Nord, are o prezență considerabilă în America Latină, unde se clasează pe locul 5.

În timp ce mărcile rivale chineze, cum ar fi Oppo, Vivo și Xiaomi, nu au prea multă prezență în Statele Unite, în parte datorită relațiilor bilaterale înghețate, ofertele lor de produse de la Samsung la gama medie și medie vor beneficia de absența LG.

Divizia de smartphone-uri LG, cea mai mică dintre cele cinci divizii ale sale, care reprezintă aproximativ 7% din venituri, este de așteptat să fie lichidată până la 31 iulie.

În Coreea de Sud, angajații diviziei vor fi mutați la alte companii și filiale LG Electronics, în timp ce în altă parte deciziile privind angajările vor fi luate la nivel local.

Analiștii au declarat într-o conferință telefonică, că li s-a spus că LG intenționează să își păstreze brevetele tehnologice de bază 4G și 5G, precum și personalul de bază în cercetare și dezvoltare și că va continua să dezvolte tehnologii de comunicare pentru 6G. Aceștia nu au decis încă dacă vor licenția o astfel de proprietate intelectuală în viitor, au adăugat ei.

LG va oferi asistență de service și actualizări de software pentru clienții produselor mobile existente pentru o perioadă de timp care va varia în funcție de regiune, a adăugat acesta.

Discuțiile pentru a vinde o parte a afacerii către grupul Vingroup din Vietnam au căzut din cauza diferențelor în ceea ce privește termenii, au spus surse care au cunoștințe despre această problemă.

Acțiunile LG Elec au crescut cu aproximativ 7% de la un anunț din ianuarie, că a luat în considerare toate opțiunile pentru afacere.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata