Clienţii băncilor comerciale au mai avut la dispoziţie doar data de 31 martie 2010 pentru a-şi actualiza datele personale, potrivit noului regulament al Băncii Naţionale, prin care BNR aplică şi în România practica din sistemul bancar european.
Băncile ar putea bloca accesul clienţienţilor la conturi, daca aceştia nu şi-au actualizat datele până la termenul limită. Surse autorizate consideră că este puţin probabil ca măsura să fi aplicată imediat, iar conturile curente sau cele care au ataşat un card să fie blocate, deoarece majoritatea instituţiilor din sistemul public colaborează cu băncile comerciale pentru plata salariilor pe card, iar personalul bancar este subdimensionat, pentru a putea verifica şi încărca rapid sutele de mii de date raportate de clienţii lor.
Măsura urmăreşte o mai bună cunoaştere a clientelei în scopul prevenirii spălării banilor şi finanţării terorismului. Între informaţiile care trebuie actualizate de către persoanele fizice se numară adresa de domiciliu, datele personale de identificare, ocupaţia şi numele angajatorului, funcţia publică importantă deţinută, dacă este cazul.
Persoanele juridice trebuie să actualizeze, între altele, datele de contact ale firmei, numele acţionarilor şi numele administratorilor.
termenul limită pentru aplicarea regulamentului a fost 30 septembrie 2009, însă Banca Centrală a prelungit perioada pe aplicare de către bănci a acestei măsuri.
Regulamentul BNR numărul. 9 stipulează o serie de informaţi minime pe care băncile trebuie să le cunoască referitor la clienţii lor, pentru a putea stabili cu aceştia o relaţie de colaborare şi pentru a autoriza diverse tranzacţii.