Reclamațiile legate de medicamente trebuie adresate Ministerului Sănătății prin intermediul Agenției Naționale a Medicamentelor, care este singura autoritate responsabilă pentru monitorizarea pieței farmaceutice și evaluarea introducerii acestora pe piață, conform unui comunicat emis de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
În cazul în care consumatorii își îndreaptă plângerile către ANPC sau la Comisariatele Județene pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) referitor la produse sau servicii ce nu se află în aria de competență a acestei instituții, “aceste reclamații vor fi redirecționate către autoritățile competente”, se menționează în precizările ANPC. Aceste informații au fost furnizate pe fondul unor știri din mass-media despre sesizările venite din partea consumatorilor la CJPC din județele Argeș, Mureș și Sibiu cu privire la produsul “Picături nazale Nazomer”.
Direcția de Sănătate Publică (DSP) Argeș a decis miercuri să suspende comercializarea soluției nazale Nazomer după ce o mamă din Pitești a raportat că fiica sa, în vârstă de 4 ani, ar fi suferit arsuri ca urmare a utilizării acestor picături. Lotul respectiv (nr. 3033) va rămâne retras de la vânzare până când Agenția Națională a Medicamentului finalizează analiza ingredientelor și stabilește dacă produsul reprezintă un risc pentru sănătatea publicului.
“Am inițiat un control și asupra producătorului. Produsul este clasificat ca supliment alimentar, nu ca medicament. Având în vedere reacțiile adverse observate local, am decis retragerea acestuia de pe piață atât datorită clasificării incorecte cât și pentru efectuarea unor analize asupra loturilor disponibile”, a declarat Maria Nițeascu, director al Direcției de Control pentru Sănătate Publică din cadrul Ministerului Sănătății într-o emisiune radiofonică privată.