Sibiul, fostă capitală culturală europeană, va fi promovat la World Travel Market în Londra
În perioada 9-12 noiembrie, Sibiul va fi prezentat la World Travel Market, un târg internațional de turism ce se desfășoară în Londra, Marea Britanie. Anunțul a fost făcut de primarul Klaus Iohannis într-o conferință de presă din 1 octombrie 2009. Acest eveniment este dedicat exclusiv profesioniștilor din domeniu și va permite echipei Biroului de Promovare și Dezvoltare în Turism să stabilească relații cu agenții internaționali.
Târgul din acest an marchează cea de-a 30-a ediție și se va desfășura la Centrul ExCel, o locație renumită care dispune de un spațiu generos ce depășește 40.000 metri pătrați.
“Participarea Sibiului la aceste târguri este esențială pentru menținerea unei strategii coerente de promovare a orașului. Reprezentanții Primăriei au ocazia să interacționeze cu principalii actori din turism și să faciliteze legătura dintre aceștia și operatorii turistici locali,” a declarat primarul Iohannis.
Până la evenimentul din Londra, Sibiul beneficiază deja de vizite ale unor jurnaliști britanici. Datorită colaborării strânse între Biroul local de Promovare și cel al României din Londra, o echipă a postului Channel 4 a vizitat orașul între 12-16 august pentru realizarea unui documentar intitulat „Above and Beyond”, care urmează să fie difuzat pe data de 10 octombrie.
Acest documentar are ca scop familiarizarea tinerilor britanici cu oferta culturală bogată a Sibiului. De asemenea, în luna septembrie jurnalistul Adrian Bridge, reporter pentru Daily Telegraph din Marea Britanie, s-a aflat în Sibiu pentru filmările unui material despre România după două decenii post-revoluție.
Un alt moment important îl reprezintă prezența echipei emisiunii Top Gear care recent a realizat filmări pe Transfagarasan. Episodul respectiv va fi difuzat pe BBC pe data de 14 noiembrie și face parte din seria actualei stagiuni.
Această emisiune are o audiență global extinsă în peste 100 de țări. “Articolele și reportajele vor contribui semnificativ la creșterea vizibilității Sibiului pe plan internațional,” subliniază primarul Iohannis. “Vizitele jurnaliștilor renumiți confirmăm imaginea pozitivă pe care orașul nostru o are.” În anul 2007, când Sibiul a fost capitala culturală europeană, orașul a reușit să atragã un milion de turiști datorită diverselor activități culturale organizate atunci.