A doua încercare a proprietarului British Airways, International Airlines Group, de a cumpăra transportatorul spaniol Air Europa este de așteptat să se confrunte cu o anchetă îndelungată la Bruxelles și poate fi chiar blocată pe fondul îngrijorării că va duce la prețuri mai mari ale biletelor, potrivit a patru persoane familiare cu chestiunea.
IAG, care deține și transportatorul emblematic spaniol Iberia, a încheiat un acord în februarie pentru a cumpăra 80% din Air Europa pe care nu o deține deja pentru aproximativ 400 de milioane de euro.
Transportatorul pariază că legătura îi va spori accesul la piața din America Latină în creștere rapidă și va ajuta la transformarea Madridului într-un alt hub european.
Acordul propus nu a fost încă depus oficial pentru aprobare la Bruxelles, dar autoritățile de reglementare pregătesc o altă anchetă îndelungată, au spus oamenii.
„Este a doua oară când se încearcă această fuziune și nu arată bine”, a spus unul dintre oameni. „Nu ne-a plăcut primul. Va fi mai rău de data asta.”
În 2021, IAG a renunțat la prima încercare de a achiziționa Air Europa din cauza preocupărilor de reglementare. IAG este cel mai mare operator aerian din Spania, în timp ce Air Europa este al treilea cel mai mare jucător.
Primul a acceptat inițial să plătească 1 miliard de euro pentru Air Europa, într-o înțelegere care a fost încheiată la sfârșitul anului 2019, înainte ca pandemia să facă ravagii în industria aeriană.
Ca parte a evaluării lor, autoritățile de reglementare vor analiza efectul rutei tranzacției pe rută. Autoritățile de la Bruxelles au fost îngrijorate de lipsa concurenței pe anumite rute, au spus oamenii.
Cu toate acestea, IAG ar putea veni cu suficiente concesii și dovezi că concurenții ar putea intra pe rute cruciale care ar fi suficiente pentru a asigura aprobarea UE pentru acord, au adăugat ei.
IAG a refuzat să comenteze. UE nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.
Autoritățile de reglementare din UE au blocat anterior încercările Ryanair de a achiziționa rivalul irlandez Aer Lingus din cauza temerilor că fuziunea ar duce la concurență neloială pe rutele cheie.
Anul trecut, IAG a revenit la profitul anual pentru prima dată de la începutul pandemiei, deoarece companiile aeriene s-au bucurat de o revenire a cererii reținute în urma pandemiei.
Sursa – www.ft.com