Lego, constructorul danez de jucării, a avut un an remarcabil în 2009, devenind lider pe piața europeană și ocupând locul șase la nivel mondial. Profitul net al companiei a crescut cu 63%, atingând suma de 2,20 miliarde coroane (aproximativ 295 milioane euro), comparativ cu 1,35 miliarde coroane în anul anterior, conform raportului AFP.
De asemenea, veniturile totale au înregistrat o expansiune semnificativă de 22,4%, crescând de la 9,52 miliarde coroane la 11,66 miliarde coroane. Această creștere a vânzărilor a determinat compania să își extindă echipa cu aproape o treime (30,9%), ajungând astfel la un total global de 7.056 angajați.
Toate liniile de produse Lego au beneficiat de o creștere considerabilă a vânzărilor. Produse consacrate precum Duplo și Lego City s-au alăturat succesului brandurilor mai recente ca Lego Power Miners și Lego Games. De asemenea, seria populară Lego Star Wars s-a bucurat de un interes sporit din partea consumatorilor.
Privind spre anul 2010, grupul se pregătește pentru o posibilă stagnare sau chiar o ușoară scădere pe piața globală a jucăriilor tradiționale. Totuși, având în vedere rezultatele excepționale din anul precedent, conducerea este optimistă și preconizează o continuare pozitivă a vânzărilor pentru produsele marca Lego în regiunile sale principale: America de Nord și Europa.
Povestea pieselor Lego începe cu Ole Kirk Kristiansen – un tâmplar din Billund situat în centrul Jutlandiei – care s-a laturizat către industria jucăriilor inspirându-se din miniaturile mobilei create pentru reducerea costurilor încă din anii ’20 ai secolului trecut. Înființată în anul 1932 sub numele derivat din expresia daneză „leg godt” (care se traduce prin „joacă bine”), Kristiansen nu știa că termenul latin „lego” semnifică „eu îmbin”.