Românii se pregătesc pentru Black Friday: 4,75 milioane de cumpărători anticipați
Cresterea interesului pentru reduceri în rândul consumatorilor
Un studiu recent a relevat că aproximativ 4,75 milioane de români intenționează să achiziționeze cel puțin un produs cu ocazia campaniei ‘Black Friday’ din acest an. Aceasta reprezintă o creștere semnificativă de 1,3 milioane față de anul precedent. Rezultatele cercetării au fost publicate miercuri și subliniază tendința ascendentă a interesului consumatorilor pentru reducerile specifice acestei zile.
Conștientizarea campaniei ‘Black Friday’
Studiul realizat de Millward Brown România arată că 63% dintre persoanele cu vârste între 18 și 65 de ani sunt familiarizate cu conceptul ‘Vinerei Negre’. Comparativ cu anul trecut, numărul celor care cunosc această campanie a crescut cu aproape o treime, adică aproximativ 1,7 milioane mai mult.
Profilul cumpărătorului român
Cercetarea indică faptul că în jur de 38% dintre respondenți s-au declarat hotărâți să participe la achiziții în cadrul evenimentului. Bărbații și tinerii din grupa de vârstă 24-34 ani manifestă un interes mai mare decât media generală; astfel, doar 13% dintre cei care au auzit despre ‘Black Friday’ afirmând că vor cumpără efectiv produse. În cazul bărbaților procentajul crește la 15%, iar în rândul tinerilor ajunge la 16%.
Categoriile populare pe lista dorințelor
În ceea ce privește produsele vizate pentru achiziție, majoritatea respondenților plasează electrocasnicele mici pe primul loc (36%), urmate îndeaproape de televizoare (30%) și telefoane mobile (20%). De asemenea, se observă o creștere notabilă a intenției de cumprare pentru televizoare (+11%) și telefoane mobile (+9%) comparativ cu datele din anul anterior.
Metodologia studiului
Studiul Millward Brown România s-a desfășurat pe un eșantion reprezentativ național format dintr-un total de 2.000 respondenți provenind atât din mediul urban cât și rural. Interviurile telefonice au avut loc între perioada 31 octombrie – 3 noiembrie 2014, având o marjă estimată a erorii eșantionării de ±2,2%.