BMW și-a reiterat vineri perspectivele de marjă de profit pe tot parcursul anului, dar a declarat că se așteaptă ca restul anului să rămână volatil și că, costurile în creștere cu materiile prime ar putea afecta câștigurile din viitor.
Producătorul auto german a declarat că vânzările modelelor sale de vehicule electrificate s-au dublat în primul trimestru, când a beneficiat și de prețuri mai mari și de o cerere puternică în China.
BMW a raportat anterior o creștere de 370% a profitului înainte de impozite, deoarece a revenit mai puternic decât se aștepta dintr-un prim trimestru devastat de pandemie, anul trecut.
Vânzările în China aproape s-au dublat în primul trimestru față de aceeași perioadă din 2020, a spus compania.
„Primul trimestru arată că modelul nostru global de afaceri este unul de succes, chiar și în perioade de criză”, a declarat Oliver Zipse, director executiv, într-un comunicat. „Rămânem pe drumul cel bun pentru o creștere durabilă și profitabilă continuă.”
Cea mai mare parte a industriei auto a fost afectată de o penurie globală de cipuri cu semiconductori, care a blocat multe fabrici de asamblare, a scăzut stocurile și a ridicat prețurile atât pentru vehiculele noi, cât și pentru cele uzate.
BMW a spus că rezultatele sale din primul trimestru au primit, de asemenea, un impuls din vânzarea de vehicule închiriate anterior, în special pe piața SUA.
Producătorul auto a spus că se așteaptă să aibă 2 milioane de mașini complet electrice pe drum până în 2025.
BMW a declarat că se așteaptă ca marja sa înainte de impozitare să vină la capătul superior al prognozei sale anterioare, între 6% și 8%.