Google intenționează să introducă inteligența artificială generativă în activitatea sa de publicitate în următoarele luni, în timp ce marile grupuri tehnologice se grăbesc să încorporeze tehnologia revoluționară în produsele lor.
Potrivit unei prezentări interne către agenții de publicitate văzute de Financial Times, compania deținută de Alphabet intenționează să înceapă să folosească inteligența artificială pentru a crea reclame noi pe baza materialelor produse de agenții de marketing umani.
„Inteligența artificială generativă deblochează o lume a creativității”, a declarat compania în prezentarea intitulată „AI-powered ads 2023”.
Google utilizează deja AI în activitatea sa de publicitate pentru a crea îndemnuri simple care încurajează utilizatorii să cumpere produse. Cu toate acestea, integrarea celei mai recente inteligențe artificiale generative – care alimentează, de asemenea, chatbotul său Bard – înseamnă că va putea produce campanii mult mai sofisticate, asemănătoare cu cele create de agențiile de marketing.
Potrivit prezentării, agenții de publicitate pot furniza conținut „creativ”, cum ar fi imagini, videoclipuri și text legat de o anumită campanie. Inteligența artificială va „remixa” apoi acest material pentru a genera reclame în funcție de publicul pe care dorește să îl atingă, precum și de alte obiective, cum ar fi obiectivele de vânzări.
O persoană familiarizată cu prezentarea Google a declarat că este îngrijorată de faptul că instrumentul ar putea răspândi dezinformări, deoarece textul produs de chatbots AI poate afirma cu încredere minciuni.
„Este optimizat pentru a converti noi clienți și nu are nicio idee despre ce este adevărul”, a spus persoana respectivă.
Google a declarat pentru FT că plănuiește să pună în aplicare măsuri de protecție ferme pentru a preveni astfel de erori, cunoscute sub numele de „halucinații”, atunci când își va lansa noile caracteristici de inteligență artificială generativă în lunile următoare.
Mișcarea anunțurilor vine în contextul în care marile companii de tehnologie se grăbesc să capitalizeze inteligența artificială generativă, care s-a impus în ultimele luni prin crearea de materiale extrem de sofisticate, cum ar fi texte și imagini, ca răspuns la intrările umane.
Luna trecută, Google a lansat Bard în încercarea de a se confrunta cu ChatGPT de la OpenAI, susținut de Microsoft, care poate scrie răspunsuri convingătoare, asemănătoare cu cele umane, la întrebări și solicitări.
Compania deținută de Alphabet a integrat recent, de asemenea, AI generativă în aplicațiile sale de productivitate utilizate pe scară largă, cum ar fi Google Workspace, Google Docs și Gmail.
Noua tehnologie va fi încorporată în Performance Max, un program pe care Google îl oferă din 2020 și care folosește un algoritm pentru a determina unde ar trebui să fie difuzate anunțurile sale și cum ar trebui cheltuit bugetul de marketing, precum și pentru a produce un text publicitar simplu.
Industria publicității se confruntă cu vânturi frontale semnificative, deoarece întreprinderile încearcă să controleze costurile și cu restricții sporite privind utilizarea datelor personale în scopuri de marketing.
Veniturile din publicitate ale Google au scăzut cu 4 la sută în ultimul trimestru al anului trecut, lăsând compania mamă, Alphabet, cu o creștere globală a veniturilor de doar 1 la sută.
Cele mai mari platforme de social media, care se bazează pe publicitate pentru majoritatea veniturilor lor, se întrec în a utiliza cele mai recente tehnologii de automatizare pentru a atrage clienți.
Meta, care deține Facebook și Instagram, a lansat anul trecut o ofertă similară cu Performance Max, numită Advantage+. De asemenea, intenționează să utilizeze inteligența artificială generativă în sistemele sale publicitare până la sfârșitul anului.
Sursa – www.ft.com