Vânzările din supermarketuri britanice au crescut cu 10,1% în ultimele patru săptămâni până la 28 noiembrie de la un an la altul, cu creșterea maximă la 13% în săptămâna până la 7 noiembrie, în timp ce cumpărătorii se pregăteau pentru al doilea blocaj național din Anglia, arată datele cercetătorului de piață Nielsen marti.
Al doilea blocaj al Angliei pentru stoparea infecțiilor crescânde cu COVID-19 a început pe 5 noiembrie și a durat până la 1 decembrie.
Toate magazinele neesențiale au trebuit să închidă, împreună cu pub-uri, cafenele și restaurante, cu excepția de a oferi mâncare fizic.
Oamenii au fost, de asemenea, încurajați să lucreze de acasă, dacă este posibil. Toți acești factori ajută vânzările în supermarketuri. Nielsen a declarat că cumpărătorii au continuat să își limiteze vizitele în magazine, cu vizite în scădere cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, au continuat să cheltuiască mai mult de fiecare dată când au făcut cumpărături, în medie cu 16% mai mult.
Vânzările de alimente congelate au crescut cu 19,7%, în timp ce vânzările de alcool au crescut cu 23,2%. Vânzările online au crescut cu 109% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ponderea online a cheltuielilor alimentare ajungând la 13,6%, comparativ cu 7,1% în noiembrie 2019 și nu departe de vârful de 14% observat în iunie anul acesta.
Nielsen a declarat că Morrisons, al patrulea grup de supermarketuri din Marea Britanie în funcție de vânzări, a continuat să depășească celelalte patru băcănii din țară, cu o creștere a vânzărilor de 9,8% în ultimele 12 săptămâni până pe 28 noiembrie.
Nr. 2 Sainsbury’s, a înregistrat o creștere de 8,1%, urmată de liderul de piață Tesco cu 7,6%. Asda, deținută de Walmart, a fost din nou întârziată, cu o creștere de 5,7%. Nielsen anticipează că până la 1 miliard de lire sterline (1,3 miliarde de dolari) vor fi cheltuite mai mult pentru alimente în decembrie, comparativ cu anul trecut.