Volkswagen va construi prima sa fabrică de baterii din America de Nord în Canada, în timp ce pachetul de stimulente ecologice de mai multe miliarde de dolari al președintelui american Joe Biden accelerează planurile sale de lansare a vehiculelor electrice pe continent.
Constructorul german de automobile a declarat luni că brațul său de baterii PowerCo va construi prima sa fabrică din afara Europei în St Thomas, Ontario, deoarece „strategia de creștere” a grupului în regiune a fost „accelerată”.
VW le-a spus oficialilor UE că a pus în așteptare o fabrică de baterii planificată în Europa de Est, în timp ce aștepta ca blocul să răspundă la pachetul de subvenții de 369 miliarde de dolari al Washingtonului în Legea privind reducerea inflației.
Compania a estimat că ar putea primi până la 10 miliarde de euro în stimulente din SUA, potrivit persoanelor prezente la întâlnire, dar nu a spus cum va afecta cifra decizia sa pentru o bază canadiană.
Cu toate acestea, o uzină canadiană este probabil să beneficieze de un tratament benefic în conformitate cu normele americane, deoarece creditele „made in North America” acoperă țara și Mexicul pentru vehiculele electrice.
Thomas Schmall, șeful unității de componente VW, a declarat în timpul unei vizite la fabrica producătorului de automobile din Salzgitter, Germania, că „IRA este un mare vânt din spate pentru noi, deoarece scade costul celulelor și face posibilă o creștere mai rapidă a mașinilor EV în SUA”.
Bateriile produse la fabrica canadiană vor alimenta uzina de vehicule electrice de 2 miliarde de dolari a VW din Carolina de Sud, pe care a anunțat-o în urmă cu două săptămâni.
Compania nu a dezvăluit costul construcției fabricii, dar a declarat că acesta a fost doar unul dintre cei 200 de parametri – cum ar fi accesul la forța de muncă și la materiile prime – analizați atunci când a decis amplasarea fabricii.
VW a anunțat în urmă cu doi ani că, împreună cu partenerii, va cheltui până la 30 de miliarde de euro pentru planurile sale de producție de baterii, care se concentrează pe Europa și America de Nord.
Fabrica canadiană va fi cea de-a treia fabrică de baterii deținută de VW, după cele două aflate în construcție la Salzgitter și Valencia, în Spania.
„Strategia noastră pentru America de Nord este o prioritate cheie în planul nostru în 10 puncte pe care l-am prezentat anul trecut”, a declarat Oliver Blume, directorul executiv al VW, referindu-se la planul pe care l-a anunțat la preluarea conducerii celui mai mare producător auto din Europa.
VW a mers mai departe decât majoritatea constructorilor auto rivali pentru a-și asigura resursele pentru baterii, hotărând să fabrice ea însăși celulele, mai degrabă decât să asambleze doar baterii.
Schmall a declarat că decizia VW de a acorda prioritate noilor fabrici din America de Nord „nu înseamnă că vom anula capacitățile sau investițiile în Europa”.
Compania s-a angajat în continuare să aibă o capacitate de producție de 240 gigawați-oră de baterii în Europa până în 2030, dar ar putea construi mai puține fabrici în regiune decât cele șase anunțate în urmă cu doi ani.
VW „discuta” planurile sale în Europa. „Prețurile la electricitate sunt ceva de discutat”, a adăugat Schmall.
Sursa – www.ft.com