Bursa de Valori București (BVB) a lansat astăzi, 29 martie, volumul ‘ Fabricat în România: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes’, care cuprinde poveștile finaliștilor celei de-a 5-a ediții a Made in Romania, desfășurată în 2022. Cele 15 companii finaliste în 2022 sunt 5 to go, Agricloud, Agroland Business System, Antibiotice Iași, Code of Talent, Curtea Veche Publishing, Cyscale Systems, Deltamed, Digisign, dotLumen, FintechOS, IRUM, Merlin’s Beverages, Transavia și Zebrapay.
Odată cu lansarea cărții „Fabricat în România: 15 companii pentru creșterea economiei românești și poveștile lor de succes”, se încheie cea de-a 5-a ediție și începe cea de-a 6-a ediție a programului Fabricat în România, un program care își propune să promoveze companiile antreprenoriale românești. Programul va continua sub sloganul „Conectăm capitalul cu ideile” și, ca în fiecare an, va oferi un cadru de dezvoltare locală pentru aceste companii, punând accent pe dezvoltarea strategiei de business, transparență, vizibilitate, reputație și acces la capitalul necesar pentru a duce compania la următorul nivel.
Proiectul este susținut de Microsoft „powered by Microsoft” împreună cu alți parteneri.
29 martie marchează și începutul perioadei de nominalizare a companiilor în programul Fabricat în România, ediția a VI-a, care se va încheia pe 31 mai, perioadă în care firmele locale pot fi nominalizate pentru a intra în semifinalele ediției din acest an și pentru a accesa toate beneficiile concepute pentru nevoile lor specifice. Nominalizarea companiilor se face pe site-ul dedicat Made in Romania, platformă care oferă și posibilitatea de a pune în legătură directă antreprenorii cu investitori și consultanți, precum și cu alți antreprenori.
Ediția din acest an aduce o noutate: lansarea podcastului Made in Romania, prin intermediul căruia vor fi aduși în lumina reflectoarelor finaliștii și semifinaliștii programului Made in Romania de la toate edițiile anterioare. Podcastul va fi lansat în luna aprilie a acestui an și va avea o frecvență lunară.
„Programul Made in Romania este despre antreprenorii români, despre comunitatea formată în jurul companiilor românești și despre angajații care cred în instituțiile pe care le reprezintă. Prin acest program am reușit să descoperim, în acești cinci ani, companii și antreprenori care sunt dovada potențialului pe care românii îl au, de a dezvolta concepte și idei de afaceri extraordinare, care răspund nevoilor reale ale pieței, care contribuie la dezvoltarea economiei locale.
Din 2017, pe scena Made in Romania, am descoperit numeroase companii care și-au cimentat cu succes povestea pe plan local și și-au creat bazele esențiale pentru a deveni lideri regionali. Scopul programului a rămas acela de a promova companiile românești care dețin premisele necesare pentru a înregistra performanțe și a inova în domeniul în care activează și suntem siguri că și ediția din acest an va reflecta potențialul mediului antreprenorial din țara noastră”, a declarat Radu Hanga, președintele Bursei de Valori București.
„Credem în potențialul companiilor și antreprenorilor români și, de aceea, căutăm la fiecare ediție să lărgim sfera de beneficii pe care le oferim prin acest program, pentru a răspunde cât mai multor nevoi pe care le observăm în rândul finaliștilor din edițiile anterioare. În acest sens, printre beneficii se numără și accesul la workshop-urile pe care le organizăm cu experți din domenii conexe la nivel național, dedicate companiilor înscrise pe platforma Made in Romania.
Alături de acestea, oferim acces la seminarii adresate angajaților finaliști și la evenimente destinate top managementului, iar în final, prin intrarea în semifinalele programului Made in Romania, companiile vor beneficia în mod direct de o promovare extinsă atât pe parcursul ediției, cât și ulterior. Mai mult, din dorința de a oferi un sprijin constant companiilor înscrise în program, anul acesta, lansăm podcastul Made in Romania, reprezentând o nouă oportunitate oferită antreprenorilor de a-și spune povestea companiei”, a declarat Adrian Tănase, CEO Bursa de Valori București.
Programul Made in Romania este structurat în mai multe etape, prima având loc în perioada 29 martie – 31 mai, în care antreprenorii, comunitatea formată în jurul companiilor, angajații și partenerii, precum și membrii Comitetului de Nominalizare pot înscrie compania în al cărei potențial cred. În program pot fi nominalizate companii românești care au în structura acționariatului cel puțin 51% persoane fizice/juridice rezidente, companii din toate industriile și de toate dimensiunile, cu o condiție minimă de 3 ani de activitate sau o cifră de afaceri de cel puțin 250.000 de euro în ultimul an raportat. Criteriile complete de eligibilitate se regăsesc în Ghidul programului Made in Romania.
În cea de-a doua etapă, desfășurată în luna iunie, va avea loc perioada de selecție a celor 50 de companii semifinaliste realizată de către Comitetul de Nominalizare, urmată de perioada 3-31 iulie, în care publicul va vota compania favorită. Dintre cele 15 companii, votul publicului va determina primii trei câștigători ai ediției din 2023. Pe 3 august, va avea loc ședința juriului pentru a desemna celelalte 12 companii finaliste. Gala Premiilor Made in Romania 2023 va avea loc în luna septembrie.
O altă etapă a programului, care se va desfășura în perioada octombrie – noiembrie 2023, este dedicată celei de-a 6-a ediții a Programului de Mentorat Made in Romania, la care pot participa companiile finaliste și semifinaliste nominalizate în ediția curentă, sau înscrise în platforma programului. Ultima etapă a ediției va fi dedicată scrierii cărții care conține poveștile de succes ale finaliștilor din acest an, care va fi lansată la începutul anului viitor.
Proiectul Fabricat în România a fost lansat în 2017, iar cele 5 ediții au reunit peste 1.000 de companii nominalizate în programul Fabricat în România și 20 de companii care au folosit instrumentele puse la dispoziție de Bursa de Valori București. Valoarea totală a celor 35 de runde de finanțare cu acțiuni și emisiuni de obligațiuni la Bursa de Valori București realizate de cele 20 de companii a depășit suma de 230 milioane de euro.
Sursa – www.romaniajournal.ro