Brazilienii ar plăti cel mai mult pentru ca selecţionata lor să câştige Cupa Mondială

Brazilienii şi portughezii sunt cei mai dispuşi să scoată bani din buzunar pentru ca selecţionatele lor de fotbal să câştige Cupa Mondială din Africa de Sud, relevă un studiu realizat de banca ING pentru a stabili corelaţia între Mondialul de Fotbal şi economie în 13 ţări care vor avea echipe la această competiţie.

Potrivit ediţiei de miercuri a cotidianului spaniol El Mundo, brazilienii ar plăti până la 800 de euro pentru ca selecţionata lor să ridice Cupa, portughezii ar fi dispuşi să scoată din buzunar până la 368 de euro, iar spaniolii – 100 de euro. La polul opus se află japonezii, germanii şi olandezii, care sunt şi cei mai ‘zgârciţi’, nefiind dispuşi să plătească mai mult de 50 de euro de persoană.

Totodată, studiul arată că brazilienii şi spaniolii au cea mai mare încredere în echipele lor. Trei sferturi dintre brazilienii intervievaţi speră ca echipa lor să iasă campioană, în timp ce 58% dintre spanioli sunt convinşi că selecţionata lor poate câştiga Mondialul. Şi argentinienii au mare încredere în propria selecţionată, 48% dintre ei exprimându-şi convingerea că Argentina poate câştiga Cupa, pentru prima dată din 1986. În rândul olandezilor, procentul se reduce la 34%.

Pentru a-şi demonstra sprijinul, suporterii cumpără tot felul de echipamente şi de suveniruri de la Mondial. La acest capitol, spaniolii sunt cei mai cheltuitori, alocând în medie 27 de euro cumpărării de articole care au legătură cu selecţionata lor. Spaniolii sunt urmaţi de francezi şi englezi, cu 15 euro de persoană, iar olandezii sunt din nou codaşi, cu numai 5 euro de persoană.

Şi entuziasmul faţă de Cupa Mondială variază de la ţară la ţară. De exemplu, 58% dintre americani spun că nu vor vedea nici măcar o partidă din competiţie. Mai straniu este că mulţi dintre britanici (42%) sau australieni (43%) declară că nu vor urmări partidele de la Mondial.
Mulţi suporteri ai Mexicului şi Portugaliei se vor întâlni în baruri (28% şi respectiv 26%) pentru a urmări partidele, deşi, în general, portughezii preferă să vadă meciurile acasă, iar brazilienii optează să urmărească partidele în compania familiei sau a prietenilor.

Potrivit economistului şef al biroului economic al ING din Olanda, Charles Kalshoven, cu cât o echipă ajunge mai departe în competiţie, cu atât efectul asupra economiei va fi mai pozitiv. ‘Mondialul are repercusiuni la locul de muncă şi în magazine, precum şi asupra încrederii şi a consumuluľ, spune el. În fine, o altă întrebare adresată de ING persoanelor care au participat la studiu a fost ce le-ar plăcea să se facă progeniturile lor atunci când vor atinge vârsta adultă.

Brazilienii (39%) şi argentinienii (32%), urmaţi de spanioli şi mexicani (29% în ambele cazuri) visează să aibă un fotbalist profesionist în familie. Olandezilor le-ar plăcea ca fiii lor să fie, în primul rând, directori de firmă (61%) şi abia în al treilea rând fotbalişti profesionişti (13%). Procentul este şi mai scăzut în Germania şi Japonia, unde doar 7% dintre părinţi ar dori ca fiul lor să se dedice fotbalului profesionist.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata