În ziua de azi, când totul se desfăşoară parcă pe repede înainte, abilităţile de gestionare a timpului sau time management devin din ce în ce mai preţioase. Cunoştinţele de time management sunt mai mult decât un trend. Acestea te pot ajuta în mod real să faci schimbări pozitive, atât acasă, cât şi la job ori în carieră.
Dacă vrei să te bucuri de productivitate maximă, încearcă aceste sfaturi eficiente
Stabileşte-ţi priorităţile
Nu toate lucrurile pe care le ai de făcut într-o zi sau într-o săptămână au acelaşi nivel de importantă sau urgenţă. Time management eficient înseamnă prioritizarea sarcinilor importante, de fiecare dată. Încearcă să îţi faci o listă cu taskurile zilnice, săptămânale sau lunare şi să setezi un nivel de prioritate pentru fiecare. Poţi folosi 3 etichete: urgent, important şi neesenţial.
Pauzele sunt esenţiale
Împarte sarcinile în intervale de muncă, urmate de intervale de pauze şi tot aşa. Poţi să munceşti câte 30 de minute sau o oră, iar mai apoi să îţi oferi 10-15 minute de pauză. Bineînţeles, tu decizi ce ritm de lucru şi ce fel de pauze te avantajează.
Nu lăsa lucrurile inutile să îţi mănânce timpul
Nu lăsa lucrurile mărunte să îţi mănânce timpul mai mult decât este cazul, fie că este vorba despre social media, fie că este vorba despre seriale TV. De fiecare dată când te concentrezi pe un task, încearcă să elimini din peisaj lucrurile ce te pot distrage, de la siteuri de cumpărături şi până la notificări pe telefon.
Împarte proiectele mari în taskuri mai mici
Proiectele mari, de durată, pot deveni copleșitoare, dar totul va deveni mai uşor dacă alegi să le împărţi în sarcini mai mici. În acest fel vei avea o imagine de ansamblu mai clară asupra întregului proiect şi va fi mai simplu să îl duci la bun sfârşit.
Chiar şi responsabilităţile de zi cu zi se pot împărţi în sarcini mai mici. Spre exemplu, ca să îţi schimbi anvelopele poţi urma doi paşi simpli: comandarea acestora online şi mai apoi vizită la service. Pe janta.ro găseşti anvelope de iarnă la preţ avantajos, dacă decizi să cumperi online, iar când vine vorba de service, găsește unul de încredere în apropierea casei sau a biroului pentru a nu pierde timp inutil pe drum.
Acceptă ajutor din partea celorlalţi
Nu e niciodată o idee bună să faci totul pe cont propriu. Încearcă să împarţi sarcinile cu cei din jur, de la colegi de muncă şi până la prieteni şi familie. Astfel, vei câştiga timp pentru hobby-uri şi timp de calitate cu oamenii dragi.
Încearcă o aplicaţie de tip calendar
Planificarea ca la carte este un aspect esenţial când vine vorba de time management. Încearcă să foloseşti o aplicaţie de tip calendar pentru a-ţi planifica sarcinile şi responsabilităţile zilnice ori lunare. Majoritatea aplicaţiilor de acest tip sunt foarte uşor de folosit.
Abilităţile ce ţin de time management îţi pot uşura cu mult viaţa, trebuie doar să faci primii paşi în această direcţie. Când îţi gestionezi timpul cu succes, te vei afla cu un pas mai aproape de viaţă pe care mereu ţi-ai dorit-o.